160 تیم دادرس دانش‌آموزی در استان بوشهر تشکیل شد


160 تیم دادرس دانش‌آموزی در استان بوشهر تشکیل شد

بوشهر-ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به منظور ایجاد آمادگی مدیریت بحران، با کمک جمعیت هلال احمر 160 تیم دادرس دانش‎‌آموزی (طرح آموزش دانش‌آموزان برای آمادگی در شرایط سخت مانند زلزله) در این استان تشکیل شد.

اسد حصیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح که با هدف آموزش دانش‌آموزان برای کمک در شرایط سخت مانند زلزله انجام شد تاکنون یکهزار و ۶۰۰ نفر در قالب تیم‌‏های ۱۰ نفره تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: طرح دادرس تاکنون در ۱۸ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش این استان اجرا و تیم‏‌های مرتبط ساماندهی شده‌اند.

حصیری ادامه داد: همچنین در استان بوشهر اکنون ۳۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در اجرای برنامه سفیر سلامت مشارکت دارند وآموزش خود مراقبتی و نحوه ارتقا سلامت را به سایر دانش‌آموزان، جامعه و خانواده‎‌های خود‎ به عنوان جامعه هدف طرح ارائه می‌‎کنند.

وی گفت: در این طرح نیز یکهزار و ۳۳ مجری آموزش دیده به عنوان مراقبان و رابطان سلامت آموزش‏‌های موردنیاز دانش‌آموزان ارائه کردند.

حصیری اظهار داشت: دانش‌آموزان مجری طرح سفیران سلامت استان بوشهر برای فضای مجازی نیز تولید محتواهای ارزشمندی داشتند که برخی از تولیدات انگیزشی آنها با هدف نمایش برای کادر درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار گرفته‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حوزه سلامت براساس برش استانی دانش‌آموزان هدف طرح تحت توسعه نظام مراقبت از سلامت جسمانی قرار گرفتند و براساس این برش ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز قرص‎‌های آهن و ویتامین دی موردنیاز را دریافت کردند.

حصیری ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز چهار کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار چهار میلیارد ریال در چهار منطقه آموزش و پرورش استان بوشهر افتتاح می‏‌شود.

وی گفت: در قالب این کلاس‌‎ها فضای موجود بلااستفاده در مدرسه‎‌ها در حدود ۲۰۰ مترمربع ایمن‌سازی و امکانات ورزشی آنها تقویت می‎‌شود تا از این طریق فضای لازم برای حرکت‏‌های پایه ورزشی و مهارتی دانش‌آموزان فراهم شود.

حصیری اضافه کرد: همچنین در قالب طرح مدرسه‏‌های پویا برای مناطقی که شرایط برای تجهیز سالن‏‌های ورزشی آنها وجود ندارد و یا اینکه امکان راه‌‎اندازی کلاس درس تربیت بدنی در محیط مدرسه وجود نداشته باشد فرصت‎‎‌هایی در اختیار دانش‌ آموزان گذاشته می‌شود تا با ابزار و وسایل لازم در محیط مدرسه ورزش کنند و از این طریق میزان تحرک و سلامتی آنها افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش