دومین زورخانه دولتی کرمانشاه یکسال پس از افتتاح همچنان تعطیل!


دومین زورخانه دولتی کرمانشاه یکسال پس از افتتاح همچنان تعطیل!

سال 1392 بود که عملیات احداث دومین زورخانه دولتی کرمانشاه در مساحت 550 متر مربع در مجموعه ورزشی جانبازان شروع شد، اما این پروژه طی چندین سال به دلیل عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز به کُندی پیش رفت.

سرانجام دومین زورخانه دولتی کرمانشاه با نام زورخانه امام حسن(ع) آبان 1398 با صرف یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار و با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد، افتتاحی که علیرغم گذشت بیش از یکسال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

حبیب سفالیان زاده دبیر هیات ورزش زورخانه ای استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، درخصوص چرایی به بهره برداری نرسیدن این زورخانه اعلام کرد: زمانی که زورخانه امام حسن(ع) افتتاح شد، مشکلات جزیی زیرساختی داشت که قرار بود با رفع آنها پروژه به بهره برداری برسد.

وی افزود: متاسفانه به فاصله کمی پس از افتتاح پروژه، شیوع بیماری کرونا را داشتیم که همه حوزه های ورزش از جمله حوزه های عمرانی را تحت تاثیر خود قرار داد و فرصتی برای تکمیل پروژه فراهم نشد.

دبیر هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه اضافه کرد: درحال حاضر پروژه در دست پیمانکار است و امیدواریم ظرف ماه های آینده با رفع نواقص بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

سفالیان زاده در ادامه زورخانه فردوسی را تنها زورخانه دولتی حال حاضر کرمانشاه خواند و افزود: این زورخانه هم از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد تا همین اسفندماه تعطیل بود، اما با پیگیری رئیس هیات و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان این زورخانه فعال شده و اکنون با 50 درصد ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای ورزشکاران است.

وی اضافه کرد: همچنین شش زورخانه خصوصی شهر یعنی زورخانه بیژن، کهن، علمدار، حیدریه، اباعبدالله الحسین(ع) و مسجدالنبی(ص) با پر کردن فرم تعهد رعایت کامل پروتکل های بهداشتی درحال حاضر با 50 درصد ظرفیت فعال هستند و درهای آنها به روی ورزشکاران باز است.

دبیر هیات ورزش زورخانه ای استان کرمانشاه در ادامه از در دست اجرا بودن چند پروژه زورخانه ای دیگر در استان خبرداد و گفت: در مجموعه ورزشی امام(ره) یک پروژه زورخانه ای داریم که درحال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با رفع برخی جزییات در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی گفت: طبق برنامه در تلاشیم که یک پروژه زورخانه ای هم در مجموعه ورزشی 15 خرداد داشته باشیم که طراحی و جانمایی آن هم صورت گرفته، اما منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

سفالیان زاده در تشریح وضعیت زیرساخت های ورزش زورخانه ای در شهرستانهای استان هم گفت: درحال حاضر در پنج شهرستان کنگاور، هرسین، سنقر، اسلام آبادغرب و قصرشیرین گود زورخانه ای داریم.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر این رشته هم پرداخت و افزود: از زمانی که این بیماری شیوع پیدا کرده، حضور ورزشکاران در گودهای زورخانه کمرنگ شده، بویژه ورزشکاران مسن تر کمتر وارد گود زورخانه می شوند.

دبیر هیات ورزش زورخانه ای استان تاکید کرد: تا پیش از شیوع کرونا، در هر تایم این رشته حدود 20 ورزشکار داخل گود بودند که اکنون به هفت نفر رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!