780 دوز واکسن کرونا وارد شده است /تزریق برای افراد زیر 18 سال ممنوع است


780 دوز واکسن کرونا وارد شده است /تزریق برای افراد زیر 18 سال ممنوع است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: محموله دوم واکسن اسپوتنیک پنج روسی که شامل 780 دوز است وارد استان شد.

مریم کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دومین محموله واکسن کرونا ویروس شامل ۷۸۰ دوز وارد لرستان شد و برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی، پرسنل بهداشت و درمان، مراکز غربالگری و نمونه‌گیری در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۴۰ دوز واکسن وارد استان شده است، اضافه کرد: محموله اول واکسن کرونا ویروس شامل ۲۶۰ دوز بود که برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۵ دوز واکسن در خرم‌آباد تزریق شده است، ادامه داد: از امروز نیز توزیع واکسن‌های مذکور در شهرستان‌های استان انجام و تزریق آنها از فردا آغاز خواهد شد.

کوشکی بیان کرد: این واکسن در دو نوبت و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود و افرادی که قبلا به کرونا ویروس دچار شدند در حال حاضر نباید آن را تزریق کنند.

وی با تاکید براینکه تزریق واکسن کرونا ویروس برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، یادآور شد: محموله بعدی واکسن که به استان وارد شود برای گروه‌های پرخطر مانند افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند تزریق خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود ۷۰ درصد افراد در استان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن