تلالو خورشید مهربانی در دوران سخت کرونایی


تلالو خورشید مهربانی در دوران سخت کرونایی

مردم کشور ایران با اینکه یک سال درگیر ویروس کرونا شده اند اما دست از کمک به هم نوع خود برنداشتند و مهربانی های خود را با جهش ویروس تغییر می دهند و سعی می کنند با همدلی در کنار هم باشند .

یکسال گذشته با انتشار ویروس کرونا متاسفانه بسیاری از اقشار مختلف آسیب های جدی را متحمل شدند، آن زمان که دیگر کشورهای دنیا درتلویزیون های خود تصاویرغارت از فروشگاه ها را نمایش می دادند در کشور ایران هرکسی هر طوری که می توانست پای کار آمد، یکی با دوخت ماسک،یکی دیگر با تولید دستکش و برخی ها هم با ضد عفونی معابر سعی می کردند تا باهم از شر این ویروس منحوس خلاص شوند،اما ظاهرا این ویروس در کشور جا خشک کرده و خیلی سرسخت تر از آن هم هست که همه مردم فکرش را می کردند.
مردم کشور ایران با اینکه یک سال درگیر این ویروس شده اند اما دست از کمک به هم نوع خود برنداشتند و مهربانی های خود را با جهش ویروس تغییر می دهند و سعی می کنند با همدلی در کنار هم باشند .
به سراغ گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهر و موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان رفتیم تا از کارهایی که برای کمک به همشهریان خود کردند برایمان تعریف کنند.
سیدحسین حسینی مسئول گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهردر گفت وگو با ایسنا مازندران اظهارکرد: من به همراه دیگر دوستان درهیئت منتظران کارهای فرهنگی را انجام می دادیم و چون کارگرانی در ایزدشهر بودند که از نظر مالی واقعا شرایط سختی را می گذراندند،به این دلیل با مشورت دوستان در عید غدیر۹۷ تصمیم به تشکیل این گروه جهادی گرفتیم تا به مردمان شهر خود خدمت کنیم.
*عاقبت بخیری در کمک به خلق خداست
وی با اشاره به اینکه عاقبت بخیری درکمک به خلق خداست،تصریح کرد: هرچند ما و دوستانمان برای جنگ بر سرمرزها نمی رویم اما می خواستیم کمکی برای مردمان شهر خود باشیم و درواقع آنچه در مکتب امام حسین(ع) درس گرفتیم را باید در عمل ثابت می کردیم.
مسئول گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهر هدف از شکل گیری این گروه را ادامه دادن راه شهدا دانست و درادامه خاطرنشان کرد: تجربه کار جهادی را با گردان امام حسین زمانی که برای کمک به سیل زدگان، اهواز،آق قلا رفته بودیم شروع کردیم.
حسینی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ نفرپای ثابت گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهرهستند که در تمامی مواقع هر کمکی از دستشان برآید انجام می دهند، گفت: اما در مجموع با توجه به اینکه همه دوست دارند تا مشارکتی در کار خیر داشته باشند زمانی که درخواست کمک کنیم بسیاری خیلی از همشهریان به ما محلق می شوند و عده ای هم به طور منظم ماهانه مبلغی را به حساب این گروه واریز می کنند.
وی ادامه داد: گروه جهادی رهروان شهدای گمنام از زمان شروع کار در همه زمینه ها اعم از کارهای ساختمان، لوله کشی،دیوارکشی، اهدا بسته های معیشتی به نیازمندان در مناسبت های مختلف و غیره را انجام داده است.
مسئول گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهر افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن در مازندران و شهرستان نور،تهیه وخرید ماسک برای همشهریان خصوصا اقشار کم درآمد بسیار سخت بود که ما به عنوان نخستین گروه جهادی در شهرستان نور با کمک و همراهی پایگاه بسیج خواهران( سوده) تصمیم به تولید ماسک های پارچه ای قابل شستشوکردیم و پس از درست کردن،ماسک هارا در سپاه شهرستان نورایزوله کرده و در بین مردم ایزدشهر و حومه پخش می کردیم و البته در حین پخش به همشهریان آموزش دوخت این ماسک هاهم داده می شد تا هرکسی بتواند برای خودش در منزل ماسک های ارزان قیمت تهیه کند.
حسینی با اشاره به تولید حدود ۲ هزارماسک پارچه ای قابل شستشو یادآورشد: یک ماه پیش ازعید با کمک گرفتن از خیرین مواد ضدعفونی را خریداری و پس از بسته بندی بین خانواده ها توزیع شد.
وی ادامه داد: پس از تولید و توزیع ماسک چون اکثر مردم یادگرفته بودند که چگونه برای خود ماسک را بدوزند کمی از التهاب نبود ماسک در منطقه کم شد و با همفکری دوستان در گروه جهادی تصمیم به خرید دستگاه سم پاشی گرفتیم ودو هفته پیش از عید سال ۹۹ کوچه و پس کوچه های شهر را که ماشین شهرداری به دلیل بزرگ بودن نمی توانست وارد شود، ما به کمک دوستان ضدعفونی را به صورت مستمر انجام می دادیم.
مسئول گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهریادآوردشد: با توجه به اینکه سال گذشته بسیاری از همشهریان را به دلیل شیوع این ویروس منحوس از دست داده بودیم درشب عید و روز بعد از عید خانواده هایی که عزیزان خود را ازدست داده بودند علیرغم تمام هشدارها برای فاتحه خواندن به قبرستان می آمدند که گروه های جهادی ۲۴ ساعته در آن منطقه حضور داشتند و ضدعفونی را انجام می دادند.
حسینی بیان کرد: متاسفانه ماه رمضان هم از راه رسید اما همچنان ویروس کرونا خیال عقب نشینی نداشت و باعث تعطیلی مساجد هم شده بود اما باز ما عقب نکشیدیم و به همراه دوستان در گروه جهادی شب ها سطح شهر را ضد عفونی می کردیم.
*حسینیه سیار در شب های محرم کوچه ها را ضدعفونی می کرد
وی افزود: در شب های محرم با برنامه ریزی دوستانم در گروه جهادی ۱۳ شب با تجهیز یک ماشین به میکروفن و بلندگو حسینیه سیار درست کردیم و با ذکر حسین حسین کوچه به کوچه ضدعفونی را انجام می دادیم؛ همچنین برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سعی کردیم دسته روی در شهر را هم به همین صورت انجام دهیم، دوستان با پرچم های بسیار بزرگ یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) جلو حرکت می کردند و ما هم پشت سر آن ها شهر را ضدعفونی می کردیم و از این جهت که ایام محرم و تاسوعا وعاشورا حسینی را زنده نگه داشتیم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.
*ماهیگیری را به مردم یاد دادیم
مسئول گروه جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهربا بیان اینکه در مناسبت های مختلف بیش از ۳۰۰ بسته معیشتی را تقدیم نیازمندان شهر کردیم،یادآورشد: البته در این ایام با فراهم کردن کاربرای افراد بیکار سعی کردیم ماهیگیری را یاد افراد دهیم تا منتظر بسته های معیشتی نباشند و حداقل با کسب درآمد نیازهای روزمره خود و خانواده را برآورده کنند.
حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار که افراد نیازمند را چگونه شناسایی می کردید،گفت: سه نفر ازدوستان در گروه جهادی مسئولیت تحقیقات، بازرسی و شناسایی افراد را برعهده دارند که پس از به یقین رسیدن و گرفتن اطلاعات لازم،افراد نیازمند وارد لیست می شوند و بر اساس اولویت بندی کمک های معیشتی تهیه شده چه توسط این گروه و چه از ارگان های دیگری مانند سپاه و اداره اوقاف و امورخیریه بین نیازمندان توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه دردوران کرونا خانواده های سرطانی را فراموش نکردیم، خاطرنشان کرد: از سوی گروه جهادی یک سم پاش کوچک و حدود ۲۰۰ عدد ماسک به درمانگاه ایزدشهر(کادر درمان )اهداشد و همچنین یکی از اعضای گروه با هزینه شخصی خود تعدادی ماسک را خریداری و به اسم گروه جهادی به بیمارستان امام خمینی (ره) نوراهدا کرد.

*مهربانی موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان با طرح های مختلف
شقایق توکلی مدیر موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و براساس ابلاغیه های ستاد کرونا موسسه تعطیل شد و چون آن زمان مردم برای تهیه ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی دچار مشکل شده بودند تصمیم گرفتیم تا هزینه ای که هرساله برای سررسید ،خودکار، جاسویچی تبلیغاتی به مناسبت فرا رسیدن سال نو به دوستان می دادیم و همچنین هزینه برگزاری جشنواره نوروزی را صرف خرید ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی کنیم تا کمکی به همشهریان خود کرده باشیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در آن زمان و اوج شیوع ویروس کرونا توانستیم حدود ۳۰ هزار ماسک ،۱۲۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده وحدود ۱۰۰۰ عدد(۵۰۰ جفت) دستکش را بین مردم با کمک بچه های موسسه توزیع کنیم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان خاطرنشان کرد: اوایل شیوع ویروس کرونا کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) نور برای پیداکردن لباس کیت محافظت فردی دچار کمبود شده بود که به واسطه آشنایی با یک تولیدی بین بابل و بابلسر توانستیم چند دست با قیمت مناسب خریداری و به همراه ماسک N۹۵ تحویل کادردرمان دهیم.
توکلی افزود: زمانی که شهرستان در قرنطینه به سر می برد سعی کردیم کش و پارچه مناسب را پس از خریداری در اختیارسپاه نور برای تولید ماسک بگذاریم تا از آن استفاده کنند.
وی گفت: دوره ای که کرونا فروکش کرد به سال تحصیلی جدید نزدیک شدیم و با توجه به اینکه دانش آموزان باید در فضای مجازی به تحصیل می پرداختند و شاگردانی می شناختیم که این فضا برایشان مهیا نبود بنابراین تصمیم به خرید ۴ دستگاه تبلت گرفتیم تا کمکی به این دانش آموزان کرده باشیم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان از طرح کاکتوس امید سخن گفت و ادامه داد: با خرید ۱۷۰ کاکتوس و انتشار آن در فضای مجازی، شروع به فروش آن گرفتیم (البته با این عنوان که مبلغ جمع آوری شده صرف خرید مواد غذایی و لباس گرم زمستانه برای نیازمندان می شود) خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این طرح شد و کاکتوس ها با مبالغ بسیار بالایی به فروش رفت و توانستیم با پول های جمع آوری شده از فروش کاکتوس ها پک مواد غذایی و لباس گرم تهیه و بین افراد نیازمند نور و ایزدشهر و چمستان توزیع کنیم.
توکلی در ادامه افزود: زمانی که کرونا به اوج خود درمازندران رسیده بود با گروه موسیقی موسسه فرهنگی هنری پژواک هنرآرمان برای دادن روحیه و عرض خسته نباشید به کادر درمان به بیمارستان نور و محمودآباد رفتیم و با اجرای موسیقی زنده سعی کردیم لحظاتی آن ها را شاد کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه