تخصیص حق‌آبه دریاچه ارومیه از ارس به سایر مصارف یک ظلم بزرگ است


تخصیص حق‌آبه دریاچه ارومیه از ارس به سایر مصارف یک ظلم بزرگ است

استاندار آذربایجان‌غربی، تخصیص حق‌آبه دریاچه ارومیه از ارس به سایر مصارف را یک ظلم بزرگ قلمداد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان که بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، به توسعه سنتی کشاورزی در دو دهه اخیر اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است اما به دلیل الگوی غلط مصرف آب بهینه لازم از این بخش حاصل نشده است و بازنگری در کشت محصولات آب‌بر یک ضرورت جدی برای استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با قدردانی از تلاشهای دولت تدبیر و امید در جان بخشیدن به دریاچه ارومیه تصریح کرد: اقدامات رخ داده که ماحصل یک برنامه جامع و علمی بوده منجر به نجات دریاچه ارومیه شده است.

شهریاری ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سالهای نخست در نجات دریاچه بسیار موثر بوده و امروز که این نگین آبی به ثبات نسبی رسیده می طلبد تا در ادامه اجرای برخی مصوبات برای تداوم حیات در این استان بازنگری شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد و خواستار توجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو به این امر شد تا آینده این نگین آبی با خطر مواجه نشود.

46

کد خبر 1490733

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403