25مرکز افق در بقاع متبرکه خراسان شمالی راه اندازی شد


25مرکز افق در بقاع متبرکه خراسان شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 25 مرکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امام زادگان استان در سال جاری راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استفاده بهینه از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و موقوفات را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز در بقاع متبرکه شاخص استان عنوان کرد و گفت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه ایوب پیغمبر، علی بن زید درصوفیان، سیدجعفر شهرستان فاروج، امامزاده غیبی، امامزاده حمزه رضا (ع) در شهر زیارت و امامزاده شیخ مقدم روستای الله آباد در بخش مرکزی شیروان از جمله این مراکز است.

آسوده افزود: مراکز افق با حضور خودجوش مردم و با مدیریت روحانی مسجد اداره می شود و هزینه های صورت گرفته در آن با کمک خیران و منابع موقوفاتی تامین می شود که تاکنون توسط گروه های جهادی زیرمجموعه این مراکز سه پروژه تعمیر منزل، یک طرح اشتغالزایی و کمک به نیازمندان شهرستان صورت گرفته است.

خراسان شمالی ۱۶۸ بقعه متبرکه، پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۸۶۵ رقبه دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد