109 اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی فعال هستند


109 اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی فعال هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از فعالیت 109 اقامتگاه بومگردی دارای مجوز در این استان خبر داد.

ابوالفضل مکرمی‌فر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی وضعیت پراکنش این واحدها در سطح شهرستان‌های استان نویدبخش آینده خوبی برای توسعه گردشگری استان است.

وی افزود: شهرستان گناباد با ۱۲ واحد بیشترین اقامتگاهها را دارد و شهرستانهایی مانند قوچان، فیروزه و گلبهار هر کدام یک واحد اقامتگاه دارند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان‌هایی چون جغتای، خوشاب، سرخس، ششتمد، زاوه، صالح‌آباد، فریمان و مه‌ولات هم در حال حاضر اقامتگاه بومگردی ندارند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر برای بومگردی و توسعه واحدهای اقامتی بومی در این استان گفت: با حمایت از تاسیس و راه اندازی این واحدها و ارائه تسهیلات به متقاضیان شمار واحدهای فعال بومگردی در استان طی امسال و سال آینده تا ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مکرمی‌فر افزود: با توجه به ظرفیتهای بومی، تاریخی و طبیعی در استان خراسان رضوی واحدهای اقامتی بومی تا ۸۰۰ واحد قابل افزایش است.

وی ادامه داد: تا قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ هم بومگردی و اقامتگاههای بومی در خراسان رضوی مورد استقبال گردشگران خارجی قرار داشت و به خصوص در شهرهایی مانند گناباد، تربت‌جام و خواف شاهد استقبال بیشتر گردشگران خارجی از این واحدها بودیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شمار اقامتگاههای بومگردی استان در چارچوب برنامه‌ریزی و تلاشهای جاری تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به ۱۶۰ واحد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری این خطه، از ظرفیت بسیار برای توسعه بومگردی و ایجاد واحدهای اقامتی برخوردار است.

مکرمی فر ادامه داد: به همین خاطر علاوه بر واحدهای اقامتی بومگردی که تاکنون در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند موافقت اصولی تاسیس ۱۶۵ اقامتگاه بومگردی دیگر نیز از سوی این اداره‌ کل صادر شده است.

وی گفت: در پی صدور موافقت اصولی برای تاسیس این تعداد اقامتگاه هم‌اینک اقدامات اجرایی به منظور راه اندازی آنها آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید