میانگین رسیدن آتش‌نشانان قزوین به محل حادثه 4 دقیقه است


میانگین رسیدن آتش‌نشانان قزوین به محل حادثه 4 دقیقه است

قزوین-ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: هم اینک زمان طلایی رسیدن نیروهای آتش‌نشانی شهر قزوین به محل حادثه چهار تا شش دقیقه شده‌است.

قدیر موسی خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و بیا اینکه آتش نشانی قزوین مراحل لازم برای رسیدن به استاندارد نرم جهانی را طی کرده است. افزود: با افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی در شهرک دانش و اندیشه، مجموع ایستگاه های آتش نشانی شهر قزوین به ۱۰ ایستگاه می‌رسد.

وی یادآورشد: بر اساس استانداردهای بین‌المللی در خصوص مکان گزینی ایستگاه های آتش‌نشانی، باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود داشته باشد که تعداد ایستگاه‌های ثابت شهر قزوین، هشت ایستگاه است.

وی اظهار داشت: شهرداری قزوین برای رفاه حال هرچه بیشتر شهروندان، ۲ ایستگاه موقت در خیابان امام و پارک باراجین مستقر کرده است. همچنین ۲ ایستگاه آتش نشانی ثابت در شهرک اندیشه و شهرک دانش با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

موسی خانی تصریح کرد: ظرفیت نیروهای آتش‌نشانی شهر قزوین به میزان استاندارد رسیده است و در حال حاضر حداکثر زمان رسیدن نیروها به محل حادثه بین چهار تا شش دقیقه است که با مکان یابی دقیق ایستگاه‌ها، استقرار ایستگاه های موقت در برخی نقاط پر ازدهام، فاصلهٔ همهٔ مناطق شهر به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی، کمتر شده و به سه دقیقهٔ استاندارد جهانی می‌رسد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قزوین، افزود: شهر قزوین در حوزه تجهیزات آتش نشانی در حال رقابت با کلان شهرها است. هرچند که خلا هایی در این زمینه وجود دارد اما سازمان آتش نشانی قزوین، با مشکل خاصی در این زمینه رو به رو نیست.

موسی خانی ادامه داد: تجهیزات سازمان آتش نشانی، به دلیل اهمیتی که دارد؛ هر چند سال به روز می‌شود و به جرات می توانیم بگوییم یکی از برترین شهرها در حوزه تجهیزات آتش نشانی هستیم.

وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در حال حاضر نیاز به یک نردبان ۵۵ متری دارد و این نیاز در برنامه ۵ ساله شهراری دیده شده بود؛ که با توجه به افزایش قیمت و تحریم های صورت گرفته؛ برای تامین این نردبان، نیاز به بودجه ای بالغ بر ۶۰میلیارد تومان است که با توجه به پیگیری های شورای شهر، به زودی این نردبان به تجهیزات آتش نشانی قزوین اضافه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام