احتمال ورود کرونای انگلیسی به یزد در روزهای آینده وجود دارد


احتمال ورود کرونای انگلیسی به یزد در روزهای آینده وجود دارد

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از احتمال ورود کرونای انگلیسی به این استان طی روزهای آینده در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

دکتر ابراهیم سلمانی روز یکشنبه به ایرنا گفت: این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده کرونای انگلیسی وارد یزد شود و چون با استانهایی که درگیر این کرونا هستند مراوده داریم ، ورود آن اجتناب ناپذیر است.

وی از عادی انگاری شهروندان نسبت به کرونا انتقاد کرد و یادآور شد: لازم است حساسیتهای ما بیشتر شود؛ متاسفانه شاهد یک عادی انگاری خطرناک در جامعه هستیم؛ آخرین آمار استفاده از ماسک در استان یزد ۶۱ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۴۹ درصد گزارش شده که آمار مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه این عادی انگاری در جامعه و بین مردم و مسوولان، ما را نگران کرده است تصریح کرد: آمار مبتلاین غیر بستری در استان یزد روند افزایشی دارد .

سلمانی اضافه کرد: هر چند با طرح شهید سلیمانی تا حالا تعدادی از کانون های بیماری را شناسایی و شعله های آن را خاموش کرده ایم ولی از یک حد که بگذرد ممکن است از کتنرل خارج شود و شاهد افزایش ناگهانی آن باشیم.

وی از ارسال ۱۶ نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی به ازمایشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از نمونه ها مثبت نبوده است.

هم اکنون ۱۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش