121 مورد مثبت کرونایی سرپایی در زنجان ثبت شد


121 مورد مثبت کرونایی سرپایی در زنجان ثبت شد

زنجان- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به 39 هزارو 678 نفر رسید که 121 مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار موارد مثبت سرپایی استان روند افزایشی را دارد که این موضوع بیانگر آن است که تعلل و غفلت از پروتکلهای بهداشتی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شریط کرونایی شهرهای سلطانیه، ایجرود و ماهنشان آبی بوده و مابقی شهرهای زرد هستند که بی توجهی ها به پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت را دگرگون کند.

این مسوول با بیان اینکه مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۶۳ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند گفت: بر اساس گزارشهای اعلام شده روز گذشته مورد فوتی در استان ثبت نشد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۶ هزارو ۶۳۱ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزارو ۹۵۳ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و پنج هزارو ۷۵۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک ۱۹ هزارو۸۲۱ نفر است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان۱۴۹ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که ۲ مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است.

این مسوول تاکید کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند نزولی به خود گرفته که برای کنترل هر چه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!