تبعات حذف کنکور برای شاگرد اول‌ها


تبعات حذف کنکور برای شاگرد اول‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند، گفت: با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند.

به گزارش مشرق، سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

چرخش مالی سالانه ۴۰ هزار میلیاردی مافیای کنکور

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش‌آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است

موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یادآور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.

موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد