بازار تحمل ضربه آخر را ندارد


بازار تحمل ضربه آخر را ندارد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر دوباره اصناف یک یا دو هفته به دلیل گسترش کرونا تعطیل شوند به طور قطع متحمل ضربه سهمگینی خواهند شد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نگرانی های شیوع و گسترش ویروس کرونای انگلیسی و شلوغی مغازه ها در آستانه شب عید، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی یک سال گذشته کشور درگیر کرونا است، در این مدت پروتکل های مخصوص به هر صنفی ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته و به نوعی در زمان ابتدایی شیوع کرونا، کسبه، بازاری برای شب عید نداشتند، گفت: اگر مسئولان کشور و استان تدبیر نکنند و در آستانه شب عید حتی یک روز از کسب و کار افراد را تعطیل کنند، ضربه اقتصادی جبران ناپذیری متحمل اصناف می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر قرار است محدودیت و کاهش زمان رفت و آمد اعمال شود، دولت می تواند در بازه زمانی اول تا ۱۳ فروردین ماه که به نوعی فضای فعالیت کشور نیمه تعطیل است، برخی محدودیت ها را برای ادارات، سازمان و ... اعمال کند، البته در آن زمان هم موافق تعطیلی اصناف نیستیم.

وی تصریح کرد: اصناف کشور اکنون منتظر یک ضربه کوچک دیگر هستند تا نابود شوند و باید توجه داشت که بازار توان و تحمل ضربه آخر را ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه برخی کسبه و صنف ها در طول سال درآمدی ندارند و تنها به امید فروش شب عید هستند، گفت: اگر دوباره اصناف یک یا دو هفته تعطیل شوند به طور قطع متحمل ضربه سهمگینی خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر ساعت محدودیت های تردد جهت بیشتر شدن زمان تراکم افراد در بازار شب عید، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال مسئولان کشور می توانند محدودیت های تردد را از ساعت ۱ بامداد تا ۴ صبح اعمال کنند، البته هنوز این پیشنهاد پذیرفته نشده است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در بررسی های انجام شده اصناف تنها عامل ۱۱ درصد انتقال ویروس کرونا هستند، گفت: به دلیل اینکه اصناف ویترین شهری هستند، مسئولان برای اعلام خطر به بقیه مردم و بخش ها در ساده ترین تصمیم مغازه ها را تعطیل می کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت