توافق اخیر بین دولت و آژانس، یک کنشگری فعال بود 


توافق اخیر بین دولت و آژانس، یک کنشگری فعال بود 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من توافق اخیر بین دولت و آژانس یک موضع قدرتمندانه‌ای را برای ایران شکل داد که هم حسن نیت خود را به جامعه جهانی اثبات کند و هم بگوید که ما از شما انتظار عمل به عهد و پیمان‌هایی که بسته‌اید را داریم. 

محمد صادق جوادی حصار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ایران پس از خروج آمریکا از برجام، توانست رفتار خوبی را از خود به نمایش بگذارد، اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، ایران از حقوق برجامی خود کوتاه نیامد و همچنین ایران توانست اجماع جهانی علیه خودش را به اجماع جهانی علیه آمریکا تبدیل کند. البته در این خصوص ترامپ نیز نقش داشت، اما ایران هم دیپلماسی کنترل‌کننده‌ای را از خود نشان داد و مقاومت بسیار خوبی که ایران در برابر فشارهای خارجی به خصوص آمریکا داشت، شخصیتی باثبات و بااراده‌ را در مناسبات بین‌المللی از کشورمان به یادگار گذاشت.

وی توافق اخیر بین دولت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یک کنشگری فعال عنوان کرد و افزود: ما در این توافق به آژانس گفتیم ضمن اینکه مقررات مصوب مجلس‌مان را اجرا می‌کنیم، اما به شما هم این فرصت را می‌دهیم که اگر به تعهدات خود عمل کردید و ما راستی‌آزمایی کردیم، آن وقت می‌توانید از این فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته استفاده کنید و ببینید که ما خلافی انجام نداده‌ایم‌ و اگر هم که شما به تعهدات خود عمل نکنید، ما هم دلیلی ندارد که فیلم‌های دوربین‌های مراکز هسته‌ای را در اختیارتان بگذاریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به نظر من این توافق یک موضع قدرتمندانه‌ای را برای ایران شکل داد که هم حسن نیت خود را به جامعه جهانی اثبات کند و هم بگوید که ما از شما انتظار عمل به عهد و پیمان‌هایی که بسته‌اید را داریم.

جوادی در خصوص اختلاف نظری که در بین مجلس و دولت بر سر توافق با آژانس به وجود آمده بود، بیان کرد: در رابطه با این موضوع، اکثریت افرادی که رفتار نمایندگان مجلس را رصد کردند به این نتیجه رسیدند که عده‌ای در حال جنجال‌آفرینی برای پیگیری اهداف خود هستند و به دنبال منافع کشور نیستند.

وی با بیان اینکه ما نباید مسائل داخلی را به اتفاقات خارجی گره بزنیم، ادامه داد: انتخابات از مناسبات بین‌المللی تاثیر می‌پذیرد اما بیشتر متاثر از رویکردهای انتخاباتی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی است. اگر اراده‌ای برای مشارکت حداکثری وجود داشته باشد، رفتاری از مجموعه حاکمیتی نشان داده خواهد شد که همین رفتار با مردم سخن خواهد گفت و اگر چنین اراده‌ای وجود نداشته باشد، سیاست‌گذاری‌های دستگاه‌های مربوطه سیگنال‌های لازم را به جامعه خواهد داد و جامعه تکلیف خود را با انتخابات روشن خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !