مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند آغاز می‌شود


مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند آغاز می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: مرحله سوم طرح کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در این شهر از 15 اسفند و همزمان با هفته درختکاری آغاز می‌شود.

مسعود برزگر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح تا ۱۵ خرداد سال آینده ادامه می یابد تا وعده کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در سال جاری که به نام سال فضای سبز در شهرداری نامگذاری شده است، محقق شود.

وی با بیان اینکه برای نوروز سال ۱۴۰۰ گلکاری‌های خوبی در سطح شهر برای ایجاد فضای نشاط‌آور برای شهروندان انجام خواهد شد، اظهار داشت: مرحله طراحی آن به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن وضعیت جوی عملیات گلکاری نوروزی آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: این سازمان همچنین در حوزه حفظ و توسعه درختان شهر اقدام به هرس و فرم دهی درختان خواهد بود چراکه‌ برخی از گونه‌های درختی در سطح شهر مشکل فرم دهی داشته و سالیان سال است که هرس و جوان سازی نشده‌اند.

برزگر جلالی ادامه داد: پس از هرس و فرم‌دهی درختان، بلافاصله سم پاشی زمستانی آغاز می شود و در این عملیات تنه و شاخه های درختان علیه آفات سمپاشی می شوند.

وی یادآوری کرد: برای پیشگیری از شیوع آفت درختی در تابستان، از هم اکنون برای درختانی که مبتلا هستند و یا احتمال بیماری دارند درختان با استفاده از روغن و سم، سمپاشی می‌ شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس