3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد


3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی 3 مبتلای به ویروس کرونایی جهش یافته انگلیسی در این استان خبر داد و گفت: این ویروس با انتقال عمودی به استان وارد شده است.

مجید شیرانی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: ۲ نفر از مبتلایان از استان خوزستان وارد استان شدند و یک مورد نیز در عراق مبتلا شد.
وی ادامه داد: نگرانی موجود، خطر شیوع افقی و گردش درون استانی است که در همین راستا باید با ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، محدودیت های شدید ترددی ایجاد کرد.
شیرانی با بیان اینکه محدودیت‌های شدید مقابله با شیوع ویروس کرونا تا پایان سال باید با دقت و همت بیشتری اجرا شود، تصریح کرد:اگر روزهای باقیمانده از اسفند را رعایت کنیم و شیوع کرونا مدیریت شود، ظرف ۲ هفته بعد از آن شرایط، استان در وضعیت عادی قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، برگزاری هرگونه تجمع، همایش و دورهمی‌های خانوادگی در قالب مراسم عروسی و عزا و ترحیم را ممنوع اعلام کرد و گفت: در روزهای اخیر چند خوشه شیوع در استان شناسایی شد که سه مورد آن مربوط به مراسم ختم و عروسی بوده است.
شیرانی، استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه‌ای را از راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: همچنان تاکید می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: باید تدابیر سخت و محکم ترددی به ویژه در مرزهای چهارمحال و بختیاری با خوزستان ایجاد شود، چرا عقیده ما بر این است که بعد از استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری آسیب پذیرترین استان در معرض ویروس جهش یافته کرونا است.
شیرانی روند شیوع کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد نارنجی شدن وضعیت برخی مناطق استان باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا