دفع زباله در شهرستان درمیان مشکلات زیست محیطی را در پی دارد


دفع زباله در شهرستان درمیان مشکلات زیست محیطی را در پی دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان گفت: طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان هنوز توسط شهرداران اجرایی نشده و دفن غیراصولی زباله مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده است.

محمدعلی خسروی زارگز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون زباله‌های شهرهای طبس مسینا، اسدیه و گزیک و ۱۱ روستای پرجمعیت شهرستان به مرکز دفن زباله اسدیه حمل می‌شود.

وی بیان کرد: زمین مرکز دفن زباله شهر اسدیه سنگلاخی است و به دلیل ایجاد نشدن ترانشه مناسب، زباله‌ها به صورت اصولی دفن نمی‌شود و مشکلات زیست محیطی زیادی را موجب شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان گفت: متاسفانه در مرکز فعلی دفن زباله شهرستان در نزدیکی اسدیه، حجم زباله زیاد است و دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها رعایت نمی‌شود و گاهی زباله‌ها تا چند روز دفن نمی‌شود که پراکندگی آنها مشکل‌ساز است.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان درمیان تصویب اما اجرایی نشده است اضافه کرد: باید به دلیل مشکلات زیست محیطی فراوان این طرح هرچه سریعتر توسط شهرداران، بخشداران و دهیاران اجرایی شود تا کمترین مشکل زیست محیطی را در این شرایط کرونا داشته باشیم.

طرح تجمیع پسماند در شهرستان درمیان به ‌عنوان پایلوت در استان خراسان ‌جنوبی سال ۹۵ تصویب شد و این طرح به‌ صورت آزمایشی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار گرفت که شهرستان درمیان با جمعیت ۵۵ هزار نفری برای اجرای این طرح در استان انتخاب شد.

براساس این طرح زباله‌های سه شهر طبس مسینا، گزیک و اسدیه و ۱۱ روستای پرجمعیت شهرستان درمیان به صورت تجمیع در مرکز دفن زباله اسدیه دفن می‌شود.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...