618 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در کردستان اجرا شد


618 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 618 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی استان اجرا شده است.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روزانه ۲.۵ کیلومتر شبکه گذاری گاز در کردستان انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری ۹۸ روستا و ۱۰۲ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد.

وی تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی را در استان، یک هزار و ۳۹۵ روستا اعلام کرد و افزود: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی از ۸۷ درصد اواخر سال گذشته به ۹۵ درصد کنونی ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان یک هزار و ۵۶۱ مورد است، اضافه کرد: عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی در استان آغاز شده و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فعله گری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد، یادآور شد: فعلا برنامه‌ای برای گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار وجود ندارد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۶۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول