نمازی: اختیارات حزب کارگزاران در انتخابات شوراها  به استان‌ها محول شود


نمازی: اختیارات حزب کارگزاران در انتخابات شوراها  به استان‌ها محول شود

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تاکنون صحبتی درباره فعال شدن حزب در انتخابات شوراها نشده و بهتر است حزب به استانها اختیارات دهد تا نامزدهای مورد نظر خود را معرفی کند.

علی محمد نمازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: آخرین مواضع حزب کارگزاران از سوی سخنگو اعلام شد و مرعشی درباره صبر اصلاح‌طلبان تا زمان احراز صلاحیت‌ها سخن گفت. قرار شد احزاب اصلاح طلب، نامزد خود را معرفی و در موعد مقرر ثبت نام کنند. بعد از تایید صلاحیت‌ها در نهاد ائتلافی اصلاح‌طلبان اجماع سازی ‌شود و تنها یک نفر باقی بماند.

این فعال سیاسی، نامزد حزب کارگزاران را در هر شرایطی محسن هاشمی عنوان کرد و درباره فعالیت این حزب در انتخابات شوراها، گفت:تاکنون صحبتی درباره فعال شدن حزب در انتخابات شوراها نشده و بهتر است حزب به استانها اختیارات دهد تا نامزدهای مورد نظر خود را معرفی کند.

نمازی، حزب کارگزاران را پایبند به تصمیمات سازوکار اجماعی اصلاح طلبان دانست و درباره چند دستگی میان اعضای شورای مرکزی حزب در حمایت یک نامزد شبیه آنچه در انتخابات ۱۳۸۸ رخ داد، گفت: احتمال چند دستگی در حزب کارگزاران کم است اما در کشوری که نقش حزب در انتخابات کم و تشریفاتی است چنین مساله‌ای وجود دارد.

وی درباره تلاش دستگاه دیپلماسی برای برچیدن تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها، نتیجه‌ای خلاف اسمش دارد زیرا تحریم‌ها زمانی برچیده می‌شود توافق‌نامه برجام احیا شود و همه طرف‌ها به تعهدات خود عمل کنند. نباید این وضعیت را بدتر کنیم و مصوبه مجلس، هزینه ایران برای برگشت و احیای برجام را بالا می‌برد. رییس سازمان بین المللی انرژی هسته‌ای به ایران آمد تا این موضوع را حل کند و ما از پروتکل الحاقی بیرون نیاییم.

نمازی اضافه کرد: این موضوع می‌تواند بهانه زیادی دست طرف مقابل دهد. حتی روسیه هم به ایران توصیه کرد که از پروتکل الحاقی خارج نشود. در واقع این نشان می‌دهد که روسیه هم نگران است و نمی‌خواهد ایران تعهدات خود را کم کند. الان بهترین فرصت برای پذیرش داوری سازمان ملل، عمان و قطر است تا در نشست برجام کار شروع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات