گاز مدارس تهران با وجود بدهی 15.5 میلیارد تومانی قطع نشده است


گاز مدارس تهران با وجود بدهی 15.5 میلیارد تومانی قطع نشده است

مدارس از ارسال پیامک‌های قطع آب و گاز خبر می‌دهند اما طبق گفته‌های شرکت گاز استان تهران گاز مدارس قطع نشده و مذاکره‌ای نیز از سوی آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی‌ها انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اگر چه هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس طبق قانون بودجه البته تا سقف الگوی مصرف تعیین شده رایگان است اما هم‌اکنون برخی مدیران مدارس دولتی با هزینه‌های انباشت شده آب، برق و گاز مدارس در طول سال‌های اخیر مواجه هستند که در برخی مواقع رقم آن به 10 میلیون تومان می‌رسد و همین موضوع هم ارسال پیامک‌های قطع را به مدارس رقم زده است.

برخی مدیران مدارس معتقدند به دلیل تعداد بالای جمعیت دانش آموزان قادر به رعایت الگوی مصرف نیستند و همین موضوع باعث شده است که از هزینه‌های آب، برق و گاز معاف نباشند.

ارسال پیامک قطع به مدارس

مدیر یکی از مدارس منطقه 8 آموزش و پرورش شهر تهران که مدرسه‌اش بیش از 250 دانش آموز دارد، می‌گوید: "9 میلیون تومان هزینه گاز مدرسه است که از 20 ماه گذشته پرداخت نشده و حالا با توجه به افزایش رقم بدهی، اداره گاز پیامکی برای پرداخت فوری هزینه ارسال کرده است؛ آنقدر با آموزش و پرورش منطقه مکاتبه داشتم که خسته شده‌ام اما مشکل حل نشده است.

اگر بخواهیم از مردم برای پرداخت هزینه گاز مدرسه پول بگیریم، زیر بار پرداخت نمی‌روند چون فرزندشان امسال به مدرسه نیامده است؛ مسئولان آموزش و پرورش به ما بگویند که برای پرداخت این قبوض باید چه کار کنیم؟ حداقل راهکاری را تعیین کنند تا سقف الگوی مصرف رایگان باشد و بالاتر از آن را پرداخت کنیم."

مدیر یکی از مدارس منطقه 14 نیز می‌گوید: "در گذشته اعلام کردند مدارس نیاز به پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز ندارند و ادارات آب، برق و گاز نیز با وجود بدهی‌ها اقدام به قطع اشتراک نکردند اما وقتی بدهی‌ها تسویه نشد و مبالغ آن روی هم انباشت شد به عنوان مثال هزینه آب برای یک مدرسه به 6 میلیون تومان رسید، تأکید دارند که باید قبوض را تسویه کنید و حتی مدارس تهدید به قطع اشتراک می‌شوند مثلاً در این منطقه آب یک مدرسه را قطع کردند."

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی به پرداخت هزینه آب و گاز مدارس نیز اشاره کرد و گفت: "مدارس امسال که دانش آموزان به صورت حضوری نیستند در اینباره نباید مشکلی داشته باشند البته هزینه‌ها رایگان است و مدیرانی که ملزم به پرداخت هزینه‌های آب، گاز و برق شدند میزان مصرف مدرسه‌شان بیش از الگوی تعیین شده است؛ برای پرداخت آن نیز به ادارات آموزش و پرورش در مناطق مراجعه کنند."

در همین رابطه امیرحسین جاودان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که نحوه محاسبه گاز مدارس به چه صورت است و آیا اطلاعات مدارس از جمله تعداد دانش آموز، شیفت کاری و مساحت برای محاسبه هزینه گازبها هر سال به روز می‌شود، عنوان کرد: به استناد دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی مدارس موضوع بند (ی) تبصره 6 قانون بودجه سال 97 کشور صرفا مدارس دولتی با کد تعرفه 27 متناسب با ظرفیت کنتور اقلیم آن شهر(اقلیم یک تا 5) تا میزان سقف معین تعریف شده در یک ماه و با درنظر گرفتن فصول سرد و گرم سال رایگان بوده و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف مشمول این موضوع نیستند و صورت حساب آن دوره برمبنای کل مصرف دوره محاسبه خواهد شد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران ادامه داد: اطلاعات مربوط به تک شیفت، دو شیفت و سه شیفت با اخذ اطلاعات از مدارس و آموزش و پرورش در سامانه مشترکین تغذیه شده است.

گاز هیچ مدرسه‌ای قطع نشده است

جاودان در پاسخ به این پرسش که اگر بدهی مدرسه‌ای چندین ماه پرداخت نشود و مبلغ آن بالا باشد، گاز مدرسه قطع خواهد شد؟متذکر شد: حسب تصمیمات و دستورهای ابلاغی تا کنون گاز هیچ یک از مدارس دولتی حتی در فصول گرم سال و تعطیلی مدارس قطع نشده است همچنین در مدارس غیردولتی نیز با ارسال اخطاریه نسبت به وصول بدهی و تقسیط اقدام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بدهی مدارس دولتی به شرکت گاز قابل تقسیط است، مطرح کرد: درصورت ارائه درخواست تقسیط بدهی توسط آموزش و پرورش یا مدیریت مدارس، مطابق ضوابط تقسیط خواهد شد.

بدهی 15.5 میلیارد تومانی مدارس استان تهران

جاودان در پاسخ به این پرسش که میزان بدهی مدارس دولتی استان تهران به شرکت گاز چقدر است و شامل چند مشترک می‌شود، اظهار کرد: بدهی مشترکین با نوع مصرف آموزشی و پرورشی دولتی با کد مصرف27 (مجموع مبالغ قابل پرداخت آخرین قبض مشترک با مهلت پرداخت 30 بهمن 99 و قبل از آن که پرداخت نشده است) مبلغ 155.004.709.000 ریال و تعداد مشترکین بدهکار سه هزار و 757 مشترک است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش با شرکت گاز استان تهران درباره نحوه پرداخت بدهی‌ها مذاکره ای انجام داده است؟ گفت: در سنوات گذشته با پرداخت میزان مبلغ تجمیعی توسط آموزش و پرورش تمام بدهی مراکز آموزشی به صورت ماهیانه و متمرکز از میزان بدهی‌ها کسر و مابه التفاوت آن در بدهی‌های بعدی منتقل و نهایتاً تسویه حساب می‌شد اما تاکنون مذاکره‌ای با این شرکت از طرف آموزش و پرورش درباره نحوه پرداخت بدهی‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!