740 هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی توزیع شد


740 هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: 740 هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا در استان طی سال‌جاری توزیع شد.

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته ها به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان تا امروز در سطح استان توزیع شده‌است.

وی ادامه داد: در کنار این بسته ها یک هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه در قالب کمک مومنانه با استفاده از ظرفیت خیّران و اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و سازمان بسیج تهیه و توزیع شده و بخشی نیز تا عیدنوروز توزیع می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: نهضت کمک مومنانه مرحله سوم ویژه انتهای سال نیز از از ولادت امام جواد(ع) تا ولادت حضرت زین العابدین(ع) در استان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی به نیازمندان و محرومان با بهره گیری از ظرفیت معنوی اعیاد رجب و شعبانیه و تاسی از سیره نبوی و ائمه اطهار در کمک و تامین بسته معیشتی شب عید نیازمندان و محرومان به طوری که فردی فراموش نشود، در این نهضت مد نظر است.

رحمانی بیان کرد: تمامی ظرفیت های سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی نهادها، تشکل ها، خیّران، چهره‌های هنری و ملی و آحاد مردم در این راستا فعال هستند.

وی با اشاره به سایر خدمات در ایام پایان سال در قالب این نهضت بیان کرد: کمک به احداث و نوسازی مدارس مناطق محروم، آزادسازی زندانیان، توزیع بسته های معیشتی، توزیع جهیزیه، لوازم التحریر، بازسازی مسکن، ایجاد فرصت های شغلی، اهدای خون، توزیع بسته های بهداشتی، میز خدمت، خدمت به بیماران کرونایی در راستای طرح شهید سلیمانی از این خدمات هستند.

به گزارش ایرنا از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون افزون بر ۷۰۰ هزار بسته کمک مومنانه در قالب کمک های معیشتی به خانوارهای نیازمند استان با کمک سپاه و خیرین تهیه و بین نیازمندان مناطق روستایی و حاشیه شهر و حتی داخل شهرها نیز توزیع شده است.

علاوه بر این کمکها، توزیع کارت هدیه بین کارگران نیازمند، ذبح و توزیع گوشت گرم قربانی شده توسط خیران، آموزش چهره به چهره درباره پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بین مناطق محروم و اعزام گروههای پزشکی به مناطق مرزی استان نیز در طی شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور توسط سپاه و بسیج سازندگی و همکاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (س) انجام شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس