آخر هفته در آذربایجان غربی برفی خواهد بود


آخر هفته در آذربایجان غربی برفی خواهد بود

ارومیه -ایرنا-رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی روز دوشنبه و سه‌شنبه مناطق شمالی و از روز چهارشنبه مناطق جنوبی استان را در بر می‌گیرد که بیشتر به صورت برف است.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امواج بارشی از عصر فردا وارد استان شده و به صورت برف سراسر نقاط شمالی استان را پوشش خواهد داد.

وی اضافه کرد: مناطق جنوبی و سایر نقاط استان از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد بارندگی هایی خواهد بود که همراه با افت دماست.

صابری با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: شهرستان تکاب با دمای منفی هفت درجه‌ سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز بین مثبت ۹ و منفی پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی اضافه کرد: در هفته جاری افزایش پنج درجه‌ای دما در آذربایجان‌غربی ثبت شده است که در پایان هفته افت دما دوباره در استان رخ میدهد و لازم است تا کشاورزان و دامداران تدابیر لازم را بکار گیرند.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که پیش بینی های هواشناسی نقش مهمی در فرایند کاشت، داشت و برداشت ایفا میکند.

دامپروری در کنار کار کشاورزی نیز در این استان با ۹ میلیون واحد دام ک طیور رایج است که تغییرات دما نقش مهمی در نگهداری دامها دارد.

این استان با سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی جزو مناطق پر بارش کشور است که بارشها در آن از اواسط شهریور شروع و تا پایان اردیبهشت تداوم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک