حماسه نباید در جغرافیای خود محدود شود


حماسه نباید در جغرافیای خود محدود شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: حماسه باید تولید حماسه کند و در زمان و جغرافیای خود محدود نشود.

سردار مهدی ظفری یکشنبه ۱۰ اسفندماه در آیین رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار کرد: حماسه، زمانی حماسه است که تولید حماسه کند. حماسه‌ای که در زمان خود متوقف شود، فراموش می‌شود مگر اینکه مولد حماسه‌های بعد از خود باشد.

ظفری تصریح کرد: وظیفه ما است که نگذاریم حماسه دفاع مقدس و مدافعان حرم در زمان و جغرافیای خود متوقف شود که اگر این اتفاق افتاد ما حاملان خوبی برای این حماسه نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت هشت سال دفاع مقدس، دارای یک قدرت بازدارندگی هستیم که تهدید در مرزهای خود را به تهدیدی برای دشمنان تبدیل کردیم و دشمن امروز متوجه است که تصمیم‌گیری برای پایان جنگ، به عهده ما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان مطرح کرد: طبق قاعده‌های جنگ، اگر بدانیم دشمنی داریم باید برای حفظ محیط امنیتی خود، محیط امنیتی دشمن را به عنوان نبرد انتخاب کنیم.

ظفری خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی ما مرهون تک تک شهدای حرم است و امروز هم رونمایی از این دیوارنگاره، یادواره ۵۰۵ شهید مدافع حرم کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های ما هستند و ترویج فرهنگ شهادت امری ضروری است، اظهار کرد: جبهه حق و باطل پس از خلقت انسان به وجود آمده و در هر زمانی به شکل خاص خود نمایان شده است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اینکه در عصر ما، امام خمینی(ره) بنده خاص خدا بود، رسالت جنگ با جبهه باطل را به عهده گرفت و مردم هم دعوتش را لبیک گفتند و به میدان آمدند، خاطرنشان کرد: نبردی که امام خمینی(ره) آغاز کرد در برابر رژیمی تا دندان مسلح بود که حمایت همه جانبه شرق و غرب را داشت.

وی ادامه داد: همه کشورها اختلافات را کنار گذاشتند تا انقلاب ما به پیروزی نرسد اما امام راحل نظامی خلق کرد که در برابر طاغوتیان به پیروزی رسید و تا دنیا، دنیاست این تقابل وجود دارد.

آزادبخت با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت برای ما امری ضروری است و همه وظیفه داریم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن ترویج کنیم، گفت: تمام سرمایه های جمهوری اسلامی برای شهداست و برنامه‌هایی که برای شهداست، باید سرآمد برنامه‌های دیگر باشد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد شهید همدانی نیز مطرح کرد: ساخت دیوارنگاره شهدای مافع حرم حدود دو سال زمان برده و با همکاری استانداری همدان، سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان این کار صورت گرفته‌است.

علی‌اصغر عزیزی تصریح کرد: چند کار فاخر دیگر هم برای یادبود شهدای مدافع حرم درنظر گرفته شده و در همین راستا کتابی برای همه‌ شهدای مدافع کشور در حال نگارش بوده و تمبر هم برای این شهدا طراحی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۵۰۵ شهید مدافع حرم در کشور داریم که از این تعداد ۳۳۸ نفر پاسدار، ۱۵۹ نفر بسیجی و هشت نفر از ارتش جمهوری اسلامی بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی