پیکر شهید محمدی در قائمشهر تشییع و خاکسپاری شد


پیکر شهید محمدی در قائمشهر تشییع و خاکسپاری شد

ساری - ایرنا - پیکر شهید علی اکبر محمدی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه به صورت خودرویی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در قائمشهر تشییع و در گلزار شهدای علامه طبرسی جاده نظامی به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت خودرویی از حسینیه عاشقان ثارالله تا میدان طالقانی و سپس به سمت گلزار شهدای علامه طبرسی برگزار شد.

پیکر پاک شهید علی اکبر محمدی ۴۰ سال پس از شهادت در جبهه های جنگ حق علیه باطل روز جمعه هشتم اسفند ماه به همراه پیکر ۹ شهید دیگر که هشت تن از آنان شهدای گمنام هستند به آغوش خانواده بازگشت.

شهید محمدی متولد دوم اسفند ۱۳۳۵ از روستای بایکلا شهرستان قائمشهر است که با آغازجنگ تحمیلی راهی جبهه ها شد و در روز نوزدهم دی ماه سال ۱۳۵۹در سن ۲۴ سالگی در منطقه عملیاتی مهران در دفاع از کیان ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید بزگوار که به دلیل شرایط تجاوزات دشمن بعثی در آغاز جنگ به خاک ایران جاوید الاثر اعلام شده بود ، سرانجام با تلاش گروه تفحص و انجام آزمایشات دی ان ای ((D N A) از فرزندش شناسائی شد.

از شهید علی اکبر محمدی یک دختر که زمان شهادتش ۴۰ روزه بود به یادگار مانده و همسر شهید پس از ۴۰ سال فراق شهید ، زینب وار صبوری کرد و منتظر ماند.

شهرستان قائمشهر بیش از یکهزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403