دیوارنگاری شهدای مدافع حرم کشور در همدان رونمایی شد


دیوارنگاری شهدای مدافع حرم کشور در همدان رونمایی شد

همدان- ایرنا- دیوارنگاری از تصاویر شهدای مدافع حرم کشور با حضور مسئولان استانی روز یکشنبه در باغ موزه همدان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا این دیوارنگاری در ابعاد ۳۰ در ۱۸ متر با مشارکت بنیاد شهید سردار حسین همدانی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس و سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان صورت گرفته است.

این دیوارنگاری شامل تصاویر ۴۲۵ تن از شهدای متاهل و ۸۰ شهید مجرد دفاع از حرم است که ۳۳۸ تن از شهدا سپاهی، ۱۵۹ تن بسیجی و هشت شهید متعلق به ارتش است و همدان ۱۱ شهید مدافع حرم دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در این آیین گفت: برای تقویت باغ موزه دفاع مقدس همدان حمایت های لازم باید صورت گیرد چرا که همه سرمایه های جمهوری اسلامی مربوط به شهدا است و صاحبان این کشور شهدا هستند.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه والدین شهدا با پیروی از ولایت فرزندانی اسوه تربیت کردند اضافه کرد: تقابل جبهه حق و باطل از زمان خلقت انسان به وجود آمد و در هر زمان به شکل خاص خود نمایان شد.

وی افزود: در عصر کنونی امام راحل (ره) این بنده خاص خدا این رسالت را بر عهده گرفت و مردم ایران نیز با لبیک به ندای امام خمینی (ره) به میدان آمدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس در مقابل ایران رژیمی بود تا بُن دندان مسلح که با پشتیبانی استکبار، ارتجاع، صهیونیزم و شرق و غرب پا به عرصه نبرد گذاشته بود.

دیوارنگاری شهدای مدافع حرم کشور در همدان رونمایی شد


آزادبخت ادامه داد: استکبار برای مقابله با این ملت همه اختلاف ها را کنار گذاشت تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد اما اراده الهی بر این بود که با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب و پشتیبانی مردم این ملت در برابر طاغوت و طاغوتیان به پیروزی برسد.

وی الگو و سرلوحه انقلاب اسلامی را واقعه عاشورای حسینی دانست و گفت: مقابله جبهه حق و باطل تا پایان این جهان ادامه دارد و خوشا به حال کسانی که در این مسیر داوطلبانه جانشان را در راه اسلام هدیه کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: هم اینک رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن هدایت جامعه را بر عهده دارند و خواص هم از ایشان به نحو شایسته تبعیت می کنند.

آزادبخت ادامه داد: شهید سردار حسین همدانی جنگ را به سوریه، عراق و افغانستان کشاند و جایی پنجه در پنجه دشمن انداخت که سران استکبار می خواستند با اشغال آن سرزمین ها، انقلاب را با مشکل مواجه کنند.

وی پاسداشت شهدا را نیاز امروز جامعه و پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت را برای همه امری واجب و لازم دانست و اظهار داشت: همه مکلف هستند این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا