پذیرش مهمان از خوزستان ممنوع شد


پذیرش مهمان از خوزستان ممنوع شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حداقل تا دو هفته آینده برگزاری هرگونه تجمع، همایش، سیمنار، مراسمات عروسی و عزا، جشنواره، نمایشگاه و جلسات با جمعیت بیش از 30 نفر در چهارمحال و بختیاری ممنوع است، همچنین مردم، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها از پذیرش مهمان از استان‌ خوزستان خودداری کنند.

اقبال عباسی ۱۰ اسفندماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اثبات ورود کرونای انگلیسی به استان، اظهار کرد: این مسئله نگرانی در خصوص پیشگیری و مقابله با این ویروس را افزایش می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مبادی ورودی به استان باید با شدت بیش‌تری کنترل شود، این کنترل‌های در شهرستان‌های هم‌ مرز با خوزستان توسط فرمانداران شهرستان‌های اردل، کوهرنگ و لردگان با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه جرایم رانندگی در حال حاضر بازدارندگی لازم را برای اعمال محدودیت‌های تردد ندارد، گفت: پیشنهاد شود این اختیار به استان برای افزایش جرایم داده شود.

عباسی خاطرنشان کرد: حداقل تا دو هفته آینده برگزاری هرگونه تجمع، همایش، سیمنار، مراسمات عروسی و عزا، جشنواره، نمایشگاه و جلسات با جمعیت بیش از ۳۰ نفر در چهارمحال و بختیاری ممنوع است، همچنین مردم، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها از پذیرش مهمان از استان‌ خوزستان خودداری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم باید از ورود کرونای انگلیسی به استان از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی و ... اطلاع پیدا کنند، گفت: نیاز است یک پیامک برای تمامی ساکنان استان با مضمون هشدار دهنده ارسال شود.

وی یادآور شد: هنوز تصمیمی برای تعطیلی بازار چهارمحال و بختیاری اتخاذ نشده است، اما اگر به‌علت مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر رنگ پیدا کند، در آن زمان اعمال محدودیت از طریق ستاد ملی پیگیری می‌شود، بنابراین نیاز است که صنوف برای ادامه کسب و کار در ایام منتهی به سال نو پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت دنبال کنند.

عباسی در خصوص نحوه فعالیت ادارات در شرایط زرد کرونایی، توضیح داد: مدیران پرسنل خود را تا دو سوم کاهش دهند و یک سوم را به مرخصی و دورکاری بفرستند، دستگاه‌های خدمات‌رسان از مصوبه مثتثنی هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اگر مدیری پروتکل‌های بهداشتی را در محل کار جدی نگیرد، این مدیر به تخلفات اداری معرفی می‌شود و جرایم برای این مدیر تا انفصال از خدمت نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین در نظارت از دستگاه‌های اجرایی مسامحه صورت نگیرد، تیمی برای بازرسی از ادارات در هفته جاری تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بر بازار تشدید شود، عنوان کرد: اگر صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و سلامت مردم را به‌خطر بیندازد این واحد پلمب شود، بازرسی‌ها تشدید شود، از نیروهای بسیج نیز برای کنترل تردد و نظارت‌ها می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال 2 درصدر جدول بدست آورد، یک صدر جدول را از دست داد / فرمول قهرمانی در اختیار پرس...