کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی در شهرستان بهارستان افتتاح شد


کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی در شهرستان بهارستان افتتاح شد

تهران – ایرنا – درآستانه هفدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی در شهرستان بهارستان با حضوردبیرکل نهاد کتابخانه های کشور،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و مسئولین شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز /یکشنبه/ کتابخانه عمومی خواجه نصیرالدین طوسی در محله قلعه میر که ساخت و احداث آن به همت شهرداری گلستان انجام شده مورد بهره برداری قرارگرفت .

مدیرکل نهاد کتابخانه های کشور گفت: این کتابخانه قرار بودظرف ۴۵ روز تجهیز شود ولی به خاطر ویروس کرونا و یک سری مشکلات پیرامون آن به تعویق افتاد و در اوایل اردیبهشت به صورت کامل تجهیز و در اختیار عموم فرهنگ دوستان قرار می گیرد.

وی افزود: کتابخانه عمومی خواجه نصیر الدین طوسی در مساحتی به متراژ ۶۶۰ مترمربع، دهمین کتابخانه شهرستان، با۱۵هزار جلدکتاب و داشتن بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی، مرجع، سالن های مطالعه مجزا در طبقه دوم ، بخش کودک، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی، آماده ارائه خدمات به شهروندان بهارستان شده است

هادی تمهیدی فرماندار بهارستان نیز گفت: کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی با ۲۸ هزار میلیارد ریال هزینه ساخت در سال ۹۷ شروع و در ۱۵ بهمن سال۹۸ با حضور استاندار به بهره برداری رسید .

وی ادامه داد: این واحد کتابخانه با ۱۰ میلیارد ریال هزینه ، تجهیز شده است. فرماندار بهارستان خاطر نشان کرد در این دولت شش کتابخانه بازسازی و مرمت شده و درحال حاضرجمعا ۱۰ کتابخانه ، یک کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار و هشت کتابخانه در نقاط مختلف شهر مورد استفاده عموم قرار می گیرد

وی در آخر بیان داشت: شهرستان بهارستان با توجه به اینکه با کمبود مراکز فرهنگی مواجه است به ۱۰ کتابخانه دیگر نیاز دارد تا ظرفیت شهرستان در نقاط مختلف به صورت عادلانه تکمیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان