تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین به بهره‌برداری می‌رسد


تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین به بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین بعد از پنج سال توقف خبر داد.

ایرج شهبازی در نشست خبری مجازی که امروز(۱۰ اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین بعد از چند سال وقفه روز سه‌شنبه (۱۲ اسفند) در قالب پویش هر هفته "الف. ب. ایران" به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه از سال ۱۳۸۲ آغاز شده، ادامه داد: این پروژه بعد از مدتی به مشکلات حقوقی جدی برخورد کرد و برای حداقل پنج سال متوقف بود.

به گفته معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از ابتدای امسال اجرای این تصفیه‌خانه با جدیت پیگیری شد و اکنون در مرحله بهره‌برداری است.

شهبازی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین را ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: روند تصفیه در این پروژه از طریق سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده است.

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب این تصفیه‌خانه را نیز ۱۲۰ کیلومتر برآورد کرد که ۸۰ کیلومتر آن اجرایی شده و مابقی فعلا به صورت سنتی در دست بهره‌برداری است.

شهبازی اشاره‌ای هم به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سایر شهرهای استان داشت و تاکید کرد: اکنون در تمام شهرستان‌ها یا تصفیه خانه فعال داریم و یا پروژه در دست اجرا است.

وی گفت: هم اکنون هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای کرند، صحنه، جوانرود، روانسر، سنقر، سرمست و ثلاث باباجانی در حال ساخت داریم.

به گفته این مسئول، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی نیز در سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران