جانمایی 4 مکان برای دپوی نخاله های ساختمانی زلزله دنا/ سی سخت را مقاوم بسازید


جانمایی 4 مکان برای دپوی نخاله های ساختمانی زلزله دنا/ سی سخت را مقاوم بسازید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساخت مقاوم شهر سی سخت و روستاهای اطراف در برابر زلزله تاکید کرد.

"حسین کلانتری" در نشست پیگیری وضعیت زلزله زدگان شهرستان دنا با تاکید بر اینکه اولویت تسریع در آواربرداری است، افزود: باتوجه به اینکه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازسازی شهر مشغول به فعالیت خواهند بود و حجم ترافیک بالا است.
وی تصریح کرد: محل دپوی نخاله های ساختمانی باید در دو محور و دو نقطه مشخص شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این اقدام با محوریت فرماندار و همکاری شهردار و سایر دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: با منطقه بندی محلات سطح شهر زمینه آغاز کار برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و عمران بسیج فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه سند خانه های زلزله زده و ابعاد آن مشخص است ادامه داد: مشکلی در این راستا نداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین مسئله در حوزه ساخت و ساز را بالا بودن سطح ایمنی منازل مردم زلزله برشمرد و بیان کرد: آیین نامه ۲۸۰۰( آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله) باید رعایت شود.
کلانتری با اشاره به اینکه آثاری از خرابی در ساختمان هایی که توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد احداث شده بود، دیده نمی شود، تصریح کرد: انتظار می رود باتوجه به زلزله خیز بودن منطقه سازه ها با حساسیت بیشتری ساخت و ساز شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زلزله هایی بوده که با مقیاس ۶ ریشتر در جایی اتفاق افتاده ولی خسارات خاصی نداشته است، اظهار کرد: اگر این زلزله چند ثانیه بیش تر در سی سخت اتفاق می افتاد شاهد یک فاجعه می بودیم.
وی بر ساخت مهندسی شده ساختمان ها تاکید کرد و ادامه داد: نباید اجازه تکرار چنین تجربه تلخی را بدهیم و باید خدا را شاکر باشیم که حتی یک نفر تلفات انسانی نداشتیم و اینکه یک فرصت دیگر به ما داده شد تا خانه های محکم تری بسازیم.
کلانتری با تاکید بر اینکه شهر را شهروندان می سازند و شهردار و فرماندار مدیریت می کنند، تاکید کرد: همه ما برای ساخت دنا به کمک مردم و مسئولان این شهرستان آمده ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دو نشست هیئت دولت در خصوص وضعیت مردم زلزله زده دنا، بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و بخشی تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت است.
وی تصریح کرد: ما در حال تلاش برای استفاده مجدد از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و ...هستیم که بار روی دوش مردم سبک شود.
کلانتری با اشاره به اینکه بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید از افراد زیر مجموعه خود حمایت می کنند، اظهار کرد: برخی از دستگاه ها نیروهای سازمانی خود را از قبل بیمه کرده بودند که این ها کمک مضاعف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما از همه فرصت ها استفاده می کنیم که هزینه ساخت خانه ها برای مردم سنگین نباشد.
وی ادامه داد: حتما نظرات شهروندان در خصوص چگونگی متراژ را جویا شوید.
کلانتری بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی در اختیار بنیاد مسکن باشند تا هرچه سریع تر خانه هایی ساخته شود که خدایی ناکرده در صورت بروز زلزله ای حتی با مقیاس ۶.۸ دهم ریشتر در این شهر تلفاتی را شاهد نباشیم و خانه های مردم در اسرع وقت به آن ها تحویل داده شود.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر وفاق و همدلی تاکید و خاطرنشان کرد: همه ما سرباز جمهوری اسلامی هستیم و به کسی اجازه ندهید که خط کشی کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران