استاندار: برگزاری تجمعات در چهارمحال وبختیاری تا 2 هفته آینده ممنوع شد


استاندار: برگزاری تجمعات در چهارمحال وبختیاری تا 2 هفته آینده ممنوع شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سیمنار و جشنواره‌ها ظرف 2 هفته آینده در تمامی مناطق استان ممنوع است و در این مدت از پذیرش هرگونه مهمان به ویژه از استان خوزستان خودداری شود.

اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: همچنین به منظور پیشگیری از ورود ویروس جهش‌یافته به استان به ویژه از سمت استان خوزستان، محدودیت‌های شدید ترددی در استان اعمال می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در همین راستا، فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و علاوه‌بر آن با برگزاری نشست‌هایی با بزرگان اقوام و متعمدان منطقه نسبت به پیشگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی همت کنند.

وی، کنترل پایانه‌های مسافر و بار استان را از دیگر ضرورت‌های پیشگیری از همه‌گیری ویروس جهش‌یافته در استان برشمرد و افزود: علاوه‌بر جلوگیری از ورود خودروهای شخصی به استان، ناوگان حمل مسافر و بار را نیز کنترل و چنانچه موارد مشکوکی شناسایی شود از ادامه سفر و یا فعالیت افراد مبتلا جلوگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از روز دوشنبه ۱۱ اسفند به مدت ۲ هفته دستگاه‌ها و ادارات می‌توانند با دو سوم ظرفیت خود فعال باشند، خاطرنشان کرد: چنانچه مواردی از تخلف مدیران دستگاه‌های عمومی مبنی بر رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در آن دستگاه گزارش شود، مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شود و می‌تواند مشمول یکی از جریمه‌های تذکر، توبیخ و یا انفصال از خدمت شود.

عباسی، اعلام وضعیت استان از طریق رسانه‌ها در خصوص شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی، ارسال پیامک عمومی، کنترل بین شهرستانی و تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و بازار را از دیگر اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها تا ۲ هفته در استان اعمال می‌شود و پس از آن بر اساس رنگبندی‌های جدید شیوع کرونا تصمیمات بعدی گرفته می‌شود.

‌رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از دستاوردهای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد و گفت: طی سه ماه از برگزاری این طرح موارد سرپایی در استان ۵۱.۵. درصد، موارد بستری ۸۵ درصد و موارد مرگ و میر ۲۸.۷ درصد کاهش داشته است.

سید راشد جزایری خاطرنشان کرد: در مجموع زنجیره انتقال شیوع کرونا در استان طی سه ماه اخیر ۸۴.۲ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هدف مورد نظر در طرح شهید سلیمانی برای استان طی سه ماه اخیر ۳۰ درصد کاهش موارد سرپایی، ۵۰ درصد کاهش موارد بستری، ۱۰ درصد کاهش مرگ و میر و ۴۰ درصد کاهش زنجیره شیوع کرونا بوده است.

جزایری از ثبت چهار هزار و ۲۶۸ اخطار به اصناف استان در سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۸۸ واحد صنفی متخلف در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

‌رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مراقبت از بیش از پنج هزار نفر در منزل و رسیدگی به وضعیت ۹۵ درصد سالمندان استان از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح بهداشتی شهید سلیمانی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید