110 بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین اهواز بستری هستند


110 بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین اهواز بستری هستند

اهواز – ایرنا – رییس بیمارستان امیرالمومنین اهواز از بستری 110 بیمار کرونایی در بخش های مختلف این بیمارستان خبر داد.

دکتر محمد آرزومند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعین، تمام تخت های بخش آی سی یو بیمارستان پر هستند و این امر موجب شده عده ای از بیماران را در بخش اورژانس بستری کنیم.

وی افزود: قطعا وقتی مازاد بر ظرفیت بیمارستان بیمار پذیرش کنیم ریسک آلودگی پرسنل و پرستاران بالاتر می رود و این موضوع کادر درمانی ما را دچار مشکل می کند. اگر یک پرستار به بیماری مبتلا شود به مدت ۲ هفته او را در اختیار نداریم و کارمان سخت تر می شود.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اهواز گفت: به دنبال پیک سوم بیماری، روز ۱۶ بهمن ماه ابتدا یک بخش به بیماران کرونایی اختصاص یافت اما ۱۰ روز بعد با دستور ستاد مدیریت کرونا استان تمام بخش های بیمارستان را در اختیار بیماران کرونایی گذاشتیم که در عرض پنج روز ظرفیت بیمارستان تکمیل شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۲ روز است که ظرفیت بیمارستان به صورت کامل پر شده است و مجبور هستیم بیماران را حداقل به مدت یک روز در بخش اورژانس قرار دهیم تا تخت های آی سی یو خالی شوند.

آرزومند عنوان کرد: ما در هر سه پیک بیماری جزو بیمارستان های معین بودیم و پا به پای بیمارستان رازی حرکت کردیم. در ۲ پیک قبلی میزان پذیرش ما در بیمارستان پایین تر بود اما در پیک سوم حجم بیماران به قدری است که یک بخش دیگر به ظرفیت بیمارستان اضافه کردیم تا پاسخگوی بیماران باشیم.

وی افزود: قاعدتا بیماران نباید برای تخت معطل شوند به همین دلیل چاره ای جز بستری کردن آنها در بخش اورژانس نداریم. تجمع بیماران در اورژانس خطر ابتلا پرستاران را بیشتر می‌کند ولی چون تمام بخش های بیمارستان پر است راه دیگری نداریم.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی اهواز با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین دارای چهار بخش عادی و ۲ بخش ویژه است گفت: در حال حاضر ۱۲ تخت آی سی یو در بیمارستان داریم و بیشتر تخت های ما عادی هستند. پیش از این ظرفیت آی سی یو بیمارستان ۶ تخت بود که به دلیل وجود بیماران کرونایی به ۱۲ تخت افزایش یافت تا بتوانیم خدمات دهی مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: ما اکنون با کمبود پرستار، کمک بهیار و حتی کارگر در بیمارستان مواجه هستیم لذا انتظار داریم که مردم این بیماری را جدی بگیرند. افزایش ظرفیت کادر درمان به سختی ممکن است پس مردم باید مراعات بیشتری کنند. در گذشته یک پرستار چندین جا کار می کرد اما با توجه به شرایط موجود، پرستاران نمی توانند بیشتر از یک شیفت فعالیت کنند زیرا ریسک آلودگی به بیماری بالا است.

آرزومند با بیان اینکه تاکنون ۲ مرحله واکسیناسیون در بیمارستان صورت گرفته است گفت: در ۲ مرحله اول ۵۴ دوز واکسن تزریق شد همچنین در مرحله سوم قرار است۹۰ دوز دیگر در اختیار بیمارستان قرار گیرد که اولویت تزریق با پرسنل بخش آی سی یو و اورژانس است. انتظار داریم طرح واکسیناسیون ابتدا برای پرسنل بیمارستانی هایی که درگیر کرونا هستند انجام شود و بعد قسمت های دیگر جامعه واکسینه شوند.

وی در خصوص فاطمه نجم السادات مامای این بیمارستان که به دلیل کرونا جان خود را از دست داد افزود: خانم نجم السادات در درمانگاه بیمارستان کار می کرد که به کرونا مبتلا شد. او از نیروهای بسیار خوب کادر درمان بیمارستان امیرالمومنین بود و زحمات بسیار کشید.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی اهواز بیان کرد: کادر درمان ما خسته است و در یک سال اخیر از جان خود مایه گذاشتند لذا مردم باید مراقب سلامت خود و اطرافیانشان بوده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند همچنین از مسئولین می خواهیم با جدیت بیشتری محدودیت ها را اعمال کنند تا بار مراجعه به بیمارستان ها کم شود در غیر اینصورت ظرفیت بیمارستان های استان جوابگوی بیماران نخواهد بود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟