هزار و 677 معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند


هزار و 677 معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند

قزوین – ایرنا – مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: هزار و 677 معتاد متجاهر از ابتدای امسال در مراکز بهزیستی استان قزوین پذیرش شده و خدمات مختلفی را از این مراکز دریافت کرده‌اند.

علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره کل براساس دستورالعمل های سازمان بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد اقدامات مختلفی را انجام می دهد که از جمله مهمترین آنها می توان به فعالیت های مرکز درمان سرپایی اعتیاد، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مرکز اجتماع درمان مدار و درمان دادگاه مدار اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز درمان سرپایی اعتیاد، افزود: این مرکز به ‌صورت روزانه، خدمات درمان دارویی و درمان غیردارویی را به مددجویان تحت پوشش بهزیستی با اختلال مصرف مواد مخدر یا روان‌گردان ارایه می کند.

این مسوول با اشاره به فعالیت های مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، گفت: در این مراکز، خدمات مختلفی از جمله خدمات درمانی، روانشناختی و مددکاری با مشارکت گروه‌های همتا و خودیار به‌صورت اقامت داوطلبانه به مدت یک تا سه ماه ارایه می شود.

وارثی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز اقامتی فعال در سطح استان مشغول به ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اعتیاد هستند و سالانه بیش از ۹ هزار نفر به این مراکز مراجعه می کنند.

وی با اشاره به مرکز اجتماع درمان مدار، اظهار داشت: این مرکز با رویکرد تغییر رفتاری و شناختی و با هدف ارایه درمان و بازتوانی اختلال مصرف مواد مخدر یا روان‌گردان به‌صورت شبانه‌روزی طی مدت حداقل سه تا ۶ ماه فعالیت می کند.

این مسوول گفت: در بخش درمان دادگاه مدار هم این اداره کل به دنبال ساماندهی و یکپارچگی نظام مدیریت معتادان بی سرپناه، سخت در دسترس و متجاهر از طریق اجرای طرح دادگاه درمان مدار در استان قزوین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403