خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استان مرکزی به 24 مورد رسید


خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استان مرکزی به 24 مورد رسید

خمین - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از هدفگذاری ارائه 30 خدمت غیرحضوری در شعب تامین اجتماعی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 24 خدمت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

«علیرضا حسینی» روز یکشنبه در نشست با فرماندار خمین افزود: ۴۰ هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی در ماه برای بیمه شدگان این استان صادر می‌شد و با حذف دفترچه، از ازدحام مردم در شعب و گارگزاری ها کاسته شده است.
وی با بیان اینکه ۱۶ شعبه و ۹ کارگزاری ارائه خدمات بیمه به مردم استان مرکزی را بر عهداه دارند، اظهار داشت: خدمات غیر حضوری کارگزاری‌های تامین اجتماعی به شکل رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌شود.
حسینی اضافه کرد: شهرستان خمین در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی کمترین مشکل را داشته و از بالاترین سطح رضایتمندی عمومی در استان مرکزی برخوردار است.

وی گفت: افزایش شفافیت در ارائه خدمات به بیمه شدگان از مزایای بزرگ اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است.

خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استان مرکزی به 24 مورد رسید
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان مرکزی مشارکت مطلوبی با تامین اجتماعی در راستای این طرح داشته است، ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی دستور دولتی است و در برنامه ششم توسعه اجرای آن دیده شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با توجه به راه اندازی صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی در خمین، پیش‌بینی می‌شود شعبه تامین اجتماعی در این شهرستان تا سال آتی به تیپ ۲ ارتقا پیدا کند.
وی افزود: ضریب جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در خمین ۵۴.۸۶ صدم درصد است و ۵۷ هزار و ۶۶۵ نفر از خدمات این بیمه در زادگاه امام راحل بهره‌مند هستند.
فرماندار خمین نیز با اشاره به ارتقای شاخص‌های سلامت در استان مرکزی گفت: انتظار می‌رود تا پنج سال آینده تمام شهروندان این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
«احمد طهرانی» افزود: با اقدامات انجام شده، بستر سرمایه‌گذاری در زمینه پنل‌های (صفحه‌های) خورشیدی، پتروشیمی و خودروسازی در این شهرستان فراهم شده و زمینه اشتغال تعداد افراد جویای کار در این شهرستان افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: حمایت ویژه از بیماران خاص و نابارور به دلیل هزینه‌های بالای درمان این بیماری‌ها، از سوی سازمان تامین اجتماعی ضروری است.
فرماندار خمین گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت به صورت پایلوت از تابستان سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شد.
طهرانی افزود: ۸۰ درصد از پزشکان، آزمایشگاه های بخش خصوصی و داروخانه ها در اجرای این طرح مشارکت کردند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی، دریافت لیست و حق بیمه کارفرمایان ، ارائه برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان و پیمانکاران، ارائه تاییدیه استحقاق درمان، ثبت درخواست و اعتراض بیمه شدگان وکارفرمایان ، پرداخت غرامت دستمزد، پرداخت کمک هزینه ازدواج، ارائه فیش حقوق و احکام افزایش سالانه به مستمری بگیران از جمله خدمات غیر حضوری این سازمان است.

۹۸۳ هزار و ۳۲۳ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا