بعضی مسائل از تهران دور می‌شود اما در البرز بروز پیدا می‌کند


بعضی مسائل از تهران دور می‌شود اما در البرز بروز پیدا می‌کند

وزیر نیرو گفت: برنامه‌های البرز و تهران را باید یکسان دید چون به شدت متاثر از یکدیگر هستند به طوری که اگر مساله‌ای در تهران حل می‌شود باید بی درنگ در البرز نیز مورد بررسی قرار گیرد.

رضا اردکانیان در دیدار با استاندار البرز که در محل وزارت نیرو صورت گرفت، با اشاره درخواست‌های استاندار البرز در خصوص ارتقا زیرساخت‌های تامین آب، ساماندهی فاضلاب و اختصاص پساب به استان، گفت: به طور قطع مطالبات استاندار البرز تا پایان دولت مورد بررسی قرار می گیرد و در راستای تحقق آنها اقدام می شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طرح‌ها و درخواست‌های استان البرز در خصوص آب و فاضلاب در کمیته‌های مربوطه و ویژه با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اردکانیان گفت: استان البرز به لحاظ همجواری با پایتخت، نیازمند توجه ویژه‌ای در حوزه آب و فاضلاب است.

وی افزود: بسیاری از استان‌ها در همسایگی یکدیگر قرار دارند ولی هیچ یک از آنها این حجم از اشتراکات و پیوستگی را مانند البرز و تهران ندارند.

وزیر نیرو گفت: این امر مهم، مستلزم این است که وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها، یک ساز و کار جداگانه و ویژه‌ای را برای البرز به دلیل نقاط مشترک فراوان با تهران، داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به این موضوع غفلت شود ممکن است مخاطراتی در پیش داشته باشد، از این رو باید بایدها و نبایدهای البرز و برنامه‌های ویژه آن برای مردم و مسئولان مشخص شود.

اردکانیان گفت: برنامه‌های البرز و تهران را باید یکسان دید چون به شدت متاثر از یکدیگر هستند به طوری که اگر مساله‌ای در تهران حل می‌شود باید بی درنگ در البرز نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: موضوعات در البرز بسیار ویژه است و نمی‌توان شبیه به سایر استان‌ها برای آن تصمیم گیری کرد.

وزیر نیرو گفت: یک سری مسائل از حوزه تهران دور شده و ما بر این تصور هستیم که حل شده است در صورتی که در استانی مانند البرز بروز پیدا می‌کند و دوباره تبعات آن به شکل گسترده‌تری به پایتخت باز می‌گردد.

وی افزود: این تفاوت البرز نسبت به سایر استان‌ها در طرح سازگاری با کم آبی لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس