واکسیناسیون کووید -19 در مهاباد کلید خورد


واکسیناسیون کووید -19 در مهاباد کلید خورد

مهاباد- ایرنا- کار تزریق اولین واکسن کرونا در مهاباد طی مراسمی در درمانگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز یکشنبه در آیین تزریق این واکسن که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تزریق ۱۵۰ دوز واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در مرحله اول با اولویت های مشخص شده توسط وزارت بهداشت و درمان در این شهرستان انجام می گیرد.

بهاء‌الدین حسینی اضافه کرد: کارکنان بخش آی سی یو، پرسنل درگیر با بخش کرونا، پرسنل مراکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹، سالمندان خانه های سالمندی، معلولان ساکن مراکز بهداشتی، ایثارگران و جانبازان شیمیایی در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن به صورت ۲ مرحله ای خواهد بود، گفت: پس از گذشت سه هفته، افرادی که دوز اول را تزریق کرده اند، باید نوبت دوم این واکسن را نیز دریافت کنند.

حسینی، با بیان اینکه مشخصات تمام افرادی که واکسن دریافت می کنند در سامانه ثبت خواهد شد، اضافه کرد: شهروندان از مراجعه برای تزریق واکسن خودداری کنند تا تمام افراد به صورت نوبتی و با اولویت اعلام شده این واکسن را دریافت کنند.

"سامرند مرزنگ" رییس سابق شبکه بهداشت و درمان مهاباد که اولین فرد در این شهرستان بود، که واکسن کرونا را دریافت کرد، به خبرنگار ایرنا گفت: تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" هیچ ترسی برای من نداشته و با جرات و مطالعه قبلی نسبت به دریافت آن اقدام کرده ام.

واکسیناسیون کووید -19 در مهاباد کلید خورد

وی با اشاره به جبهه گیری برخی نسبت به تزریق این واکسن گفت: براساس نظر سازمان جهانی غذا و دارو و متخصصان امر این واکسن ایمنی بالای ۹۵ درصد را در بدن ایجاد کرده و عواقب جانبی خاصی تاکنون نداشته است.

مرزنگ در ادامه بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری بخصوص در مکان‌های شلوغ و فاقد تهویه به عنوان توصیه‌های بهداشتی مورد تاکید است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۱ تن از بیماران مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا