ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به استان بوشهر رسید


ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به استان بوشهر رسید

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بررسی آزمایش‌ها و نمونه‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در این استان در حال گردش است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در زمان حاضر پنج نفر در این استان مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی هستند.

وی بیان کرد: این بیماران از شهرهای بوشهر، کنگان، عسلویه و دیلم هستند که حال آنها خوب است و در قرنطینه به سر می‌برند.

کشمیری اضافه کرد: امروز جهان با حداقل سه سوش جهش یافته ویروس کرونا روبرو است و همه‌گیری این ویروس‌ها جامعه را تهدید می‌کند که مردم باید برای مصون ماندن از این خطر بسیار جدی عمل کنند.

وی اضافه کرد: در مورد ویژگی‌های ویروس جهش یافته انگلیسی هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد ولی آنچه مشخص است قابلیت انتقال سریع‌تر، بیماری‌زایی شدیدتر و توان ایجاد بیماری در گروه‌های سنی پائین‌تر در این ویروس وجود دارد به نحوی که نظام بهداشت و درمان انگلستان را در مدت کوتاهی به زانو درآورد.

کشمیری ادامه داد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

وی یادآور شد: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند در همین راستا باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی باید با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه تلاش شود تا استان بوشهر به سرنوشت خوزستان مبتلا نشود.

وی در باره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۶ شهرستان‌ این استان زرد است.

کشمیری یادآورشد: براین اساس شهرستان‌های جم، کنگان، دیر ،بوشهر، گناوه و دیلم در وضعیت زرد کرونایی، دشتستان، تنگستان، دشتی و عسلویه هنوز آبی هستند و هرگونه عادی انگاری احتمال تغییر رنگ در این استان را سرعت می‌دهد.

به گفته کشمیری در زمان حاضر شمارمبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۲۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده‌است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۷ نفر در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری که از این شمار ۱۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و هشت نفر آنها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در زمان حاضر روزانه ۸۰۰ تست کرونا در استان بوشهر انجام و از این میزان ۸۰ نفر معادل ۱۰ درصد موارد جدید شناسایی می‌شوند.

کشمیری با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و احتمال ورود مسافران نوروزی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ مدرسه‌ای اجازه پذیرش مهمانا ندارد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر شهرستان‌های دیلم به دلیل همسایگی با استان خوزستان، عسلویه وجود جامعه کارگری و گناوه بازار تجاری در معرض خطر قرار دارند و باید با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403