افزایش صددرصدی ترافیک بسته و امانت پستی درخوزستان


افزایش صددرصدی ترافیک  بسته و امانت پستی درخوزستان

اهواز- ایرنا - مدیرکل پست استان خوزستان بااشاره به جهش صددرصدی ترافیک پستی دربخش بسته وامانت در پی شیوع کرونا بیان کرد: طبق آمار درطول 11ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش‌ ازهفت میلیون بسته و امانت ازنقاط مختلف کشورقبول و واردپست استان شده است.

مهران حموله یکشنبه درگفت‌ وگوبا خبرنگارایرنا با بیان این که افزایش ترافیک پستی دربسترفضای مجازی وخرید وفروش اینترنتی صورت گرفته افزود: عمده این مرسولات توسط پرسنل فعال شرکت پست خوزستان توزیع شده وبه دست گیرندگان رسیده است.

وی با اشاره به محدودیت کسب وکارها درشیوع ویروس کرونا و فرصت بدست آمده درفضای مجازی برای ارایه خدمات بیان کرد: با توجه به سازوکارهای صورت گرفته درسطح شبکه پستی وزیرساخت وسامانه های الکترونیکی که ازقبل ایجاد شده بود پست آمادگی این ظرفیت را داشت که افزایش حداقل دو تا سه برابری درسطح شبکه پستی اتفاق بیفتد.

حموله یکی ازسرویس های خوب ارایه شده در دوره شیوع ویروس کرونا را موضوع نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد وگفت: دراستان خوزستان درمدت زمان کمترازدوهفته توزیع بیش از ۴۰ هزارکتاب ازنمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری بین شرکت پست واداره فرهنگ وارشاد اسلامی و ناشرین کتاب اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: درسطح کشوربیش ازیک میلیون و۲۰۰ هزارکتاب قبول وتوزیع شد ودراقصی نقاط استان حتی درنقطه صفر مرزی هم درخواست کتاب ازطریق فضای مجازی شده بودکه توسط مجموعه پستی استان تحویل شد.

مدیرکل پست استان خوزستان با اشاره به پست صادره وپست وارده درقالب انواع مرسولات پستی گفت: یک جهش نزدیک به ۷۰درصد داشته ایم که در طول یازده ماه حدود ۱۸میلیون مرسوله درمجموع توسط عملیات پست قبول و توزیع شده است.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های جذب شده دربازارالکترونیکی پست قبلا نزدیک به صد و پنجاه فروشگاه بوده ولی درحال حاضر ۳۲۰ فروشگاه مجازی طرف قردادپست هستند که از طریق خرید و فروش اینترنتی محصول خود را عرضه کرده وپست کار تحویل مرسوله ازفروشگاه، بسته بندی وارسال آن به نقاط مختلف کشوررا به عهده دارد .همچنین رشد جذب فروشگاه‌ها در بازارالکترونیکی پست هم نزدیک به دو برابر شده است.

حموله با اشاره به پست ویژه به عنوان سریع ترین سرویس پستی شناخته شده گفت: این نوع پست حداکثرازمرحله قبول مرسوله با مدت زمان چهارساعت درون شهر و در سطح خارج از استان حداکثر ۲۴ ساعت تحت عنوان پست ویژه توزیع می شود. البته اکثر پست های ما به عنوان پست اولویت دار تلقی شده و بدون اولویت نیستند ولی از لحاظ زمانی پست ویژه سریعترین است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ارسال مرسولات دربسترخرید و فروش اینترنتی دراولویت پست است، لذا مردم در منزل کالایی را ازطریق فضای مجازی خریداری کرده و پست قبول و با سرویس های مختلف پستی به اقصی نقاط کشورارسال می کند.

مدیرکل پست استان خوزستان ادامه داد: ۵۲دفتردولتی درسطح استان خوزستان و ۸۵۰ دفتر فعال نیزدر قالب دفاتر دولتی ، دفاتر پیشخوان خدمات دولتی در سطح شهرو دفاتر ICT روستایی در سطح استان خوزستان وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه غرامت های پست در مورد مرسولات بیان کرد: تمام مرسولات پستی بدون استثنا شامل بیمه عمومی می باشند که در صورت مفقود وسرقت مشمول پرداخت غرامت می شوند.همچنین نوع دیگری از بیمه و پرداخت غرامت به گونه‌ای است که مشتریان هنگام تحویل مرسوله، ارزش واقعی محتویات بسته رااعلام می‌کنند و تحت عنوان بیمه اظهار شده ،در صورت بروزاتفاق و یا مفقودی مرسوله، معادل ارزش واقعی آن غرامت دریافت می کنند اما به شرطی که مشتری تشکیل پرونده داده و درسامانه غرامت شرکت پست ثبت شود.

او با اشاره به نقش مؤثر پست در شکستن زنجیره شیوع کرونا افزود: پست توانست با ارائه خدمات الکترونیکی و جابه جایی فیزیکی مرسولات درکاهش ترددها و پیاده سازی فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس