نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال


نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفان سرسختی می‌روند تا با کسب امتیاز در این هفته، جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

به گزارش ایرنا هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد در خانه و همچنین تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم فولاد در هفته پانزدهم این پیکارها به مصاف تیم شهرخودرو رفت و در یک دیدار حساس در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شد، تیم نفت آبادان در مصاف با ماشین سازی تبریز یک بر صفر مغلوب شد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در این هفته میزبان تیم آلومینیوم اراک بود که با نتیجه ۲ بر یک بازنده میدان شد.

تیم فولاد که فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیایی شد اکنون در جایگاه چهارم رده بندی جای گرفته و رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده است هر چند تصمیمات داوری در ۲ بازی این تیم موثر بوده و این موضوع آنها را از صدر جدول دور کرده است. تیم نفت آبادان که از ۱۵ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، پنج تساوی و چهار باخت کسب کرده و اکنون با ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد، در این فصل نتایج خوبی کسب کرده و غیر از بازی هفته پانزدهم، کمتر مقابل حریفان قد خم کرده است. تیم نفت مسجدسلیمان نیز مسابقات را به خوبی شروع کرد و با امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی لیگ توانست در نیمه بالای جدول قرار گیرد هر چند این تیم جوان و با انگیزه در ادامه راه متزلزل ظاهر شد و اکنون در جایگاه دهم جای گرفته است.

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی

در هفته شانزدهم نیز شاهد یکی از حساس ترین بازی های هفته بین تیم های نفت و تراکتور در مسجدسلیمان خواهیم بود؛ جایی که رسول خطیبی بار دیگر باید با تیم نفت مسجدسلیمان رو در رو شود این در حالی است که خطیبی هفته گذشته به همراه آلومینیوم اراک به مصاف نفتی ها رفت و پیروز میدان شد.

با توجه به اینکه خطیبی برای یک بار در لیگ بیستم مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفته است از این تیم شناخت بسیار خوبی داشته و این موضوع کار نفتی ها را سخت تر می کند.

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۵ بازی گذشته خود چهار برد، ۶ تساوی و پنج شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم تراکتور ۶ برد، چهار تساوی و پنج شکست کسب کرده است. جدال تیم‌های تراکتور و نفت مسجدسلیمان در واقع رقابت بین تیم‌های دارا و ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد.

رسول خطیبی با آلومینیوم در این فصل شروع خوبی نداشت ولی رفته رفته روند این تیم بسیار خوب شد، در سوی مقابل داریوش یزدی که بعد از رفتن سیدمجتبی حسینی هدایت نفت مسجد سلیمان را قبول کرد، امیدوار است با برد تراکتور شروع خوبی داشته باشد هر چند کار بسیار سختی است.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و بر خلاف پیش بینی ها توانست بازی های خوبی ارائه دهد، این تیم در انتهای هفته پانزدهم مسابقات با ۱۸ امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی گیرد.

تیم نفت مسجدسلیمان در ۱۵ بازی گذشته ۱۲ گل دریافت کرده و در مقایسه با دیگر حریفان هم ترازش عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در خط حمله با زدن ۱۱ گل چندان قدرتمند نشان نداده در سوی مقابل تیم تراکتور تاکنون ۱۳ گل دریافت کرده و ۱۴ بار دروازه حریفان را باز کرده است که این موضوع نشان از خط دفاعی ضعیف این تیم دارد.

نفتی ها برای موفقیت بیشتر در لیگ نیاز است که در نیم فصل فاز تهاجمی خود را تقویت کنند تا با برد در بازی پیش رو، جایگاه خود را ارتقا دهند.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان جوانی و جنگندگی بازیکنانش است که یقه بسیاری از تیم ها را گرفته، اگرچه بسیاری از بازیکنان تراکتورسازی باتجربه هستند و به خوبی می‌دانند سه امتیاز این دیدار برای آنها بسیار حیاتی است.

فولاد - ذوب آهن

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد تا خیال هواداران از موفقیت این تیم در باشگاه های آسیا راحت باشد. بازی های این تیم در هفته های ابتدایی مسابقات چنگی به دل نمی زد که این امر نگرانی هواداران را به همراه داشت اما رفته رفته نتایج فولاد بهتر شد و اکنون به عنوان یک رقیب جدی برای کسب عنوان قهرمانی به شمار می رونپد.

فولاد خوزستان در این فصل برابر نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در خارج از خانه شکست خورد و مقابل نساجی، سپاهان، گل گهر و ذوب آهن به تساوی رسید که این امر موجب فاصله گرفتن سرخپوشان اهوازی از صدر جدول شد. فولادی ها در هفته شانزدهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بماند؛ فولاد برای این دیدار بازیکنان خود را در اختیار دارد و دست نکونام برای انتخاب بازیکنان باز است.

فولادی‌ها در بازی های خانگی نشان دادند که به راحتی امتیاز نمی دهند؛ نقطه قوت تیم فولاد در ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. حضور موسی کولیبالی و عارف آقاسی در قلب خط دفاع فولاد، نه تنها قدرت دفاعی آنها را مستحکم تر کرده بلکه به گلزنی فولادی ها در ارسال ها کمک می کند.

سیدمجتبی حسینی پس از جدایی ار نفت مسجدسلیمان هدایت ذوب آهن را برعهده گرفت. این مربی جوان فوتبال ایران در نیم فصل اول مسابقات، به همراه نفت مسجدسلیمان عملکرد نسبتا خوبی داشت و امتیازات حساسی مقابل حریفان کسب کرد اگرچه رفته رفته عملکرد این تیم سیر نزولی گرفت. شاگردان حسینی اکنون با یک برد، هشت تساوی و ۶ باخت در جایگاه چهاردهم جدول جای گرفته اند.

موسی کولیبالی اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و ضربات سر مهلکی روانه دروازه حریفان کرده است. کولیبالی تاکنون سه گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رسانده و در کنار پریرا و پاتوسی یکی از گلزن ترین بازیکنان فولاد است.

فولاد خوزستان روز هجدهم فروردین باید به مصاف العین امارات برود که در صورت برتری در این دیدار در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم گروه خواهد شد.

نبرد نکونام و حسینی ۲ مربی جوان فوتبال ایران، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۲۳ امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است.

پیکان - نفت آبادان

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه، توانسته در پایان هفته پانزدهم با کسب ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورده که بسیاری از بازیکنان این تیم ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی از نفت آبادان جدا شدند و پیش بینی می‌شد که از هفته دهم به بعد این تیم با مشکل بزرگی مواجه شود اما سید سیروس پورموسوی همچنان معتقد به نتیجه گرفتن با این تیم است.

نفت آبادان با وجود مشکلاتی که دارد، توانسته با کیفیت و تلاش بازیکنان در کنار همراهی هوادارانش به نتایج موفقیت آمیزی برسد و در قامت مدعی این فصل ظاهر شود هر چند عملکر نفتی های آبادان در چهار بازی اخیر موجب شد تا آنها از صدر جدول فاصله بگیرند. مشکلات مالی این تیم موجب شد تا همانند فصل گذشته بار دیگر در مسیر سقوط قرار گیرند و فصل را در میانه جدول خاتمه دهند.

تیم فوتبال نفت آبادان فصل گذشته در حالی که در جمع مدعیان بود، مشکلات مالی باشگاه ابتدا باعث شد تا دراگان اسکوچیچ از این تیم جدا شود و در ادامه نیز بازیکنان مطرح تیم ساز جدایی و اعتصاب بزنند. این تیم در صورت برد مقابل ‌پیکان می تواند خود را به صدر جدول نزدیک تر کند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل ماشین سازی اگرچه بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما در پایان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۵ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت بیرون از خانه نتایج نسبتا خوبی کسب کرده که این موضوع نشان از دقت بالای کادر فنی نفت دارد؛ باخت هفته گذشته نفتی ها باعث شده بازیکنان این تیم در مصاف با پیکان به دنبال کسب سه امتیاز بازی باشند. با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول رده بندی و فاصله هفت امتیازی نفت با صدر جدول، صعود به جام باشگاه های آسیا برای تیم نفت آبادان دور از دسترس نیست چیزی که مردم آبادان برای آن لحظه شماری می کنند.

تیم پیکان طی هفته‌های اخیر به لحاظ نتیجه گیری، عملکرد موفقی داشته و نتایج خوبی کسب کرده است همچنین در خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد و قطعا در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته شانزدهم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۱ اسفندماه:

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان - ساعت ۱۵)

فولاد - ذوب آهن (ورزشگاه فولاد - ساعت ۱۷:۳۵)

پیکان - نفت آبادان ( ورزشگاه پیکان - ساعت ۱۵)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی