اطلاعات هواشناسی کامل‌تر، آمادگی نیروهای امدادی را افزایش می‌دهد


اطلاعات هواشناسی کامل‌تر، آمادگی نیروهای امدادی را افزایش می‌دهد

قزوین – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:هرچقدر اطلاعات هواشناسی کاملتر و دقیقتر باشد آمادگی نیروهای امدادی در مقابله با حوادث و کاهش خسارات بلایای طبیعی و غیرطبیعی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز یکشنبه در دیدار با یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین بر توسعه و افزایش همکاری ها و ایجاد ارتباطات موثر جهت اطلاع رسانی به هنگام و ایجاد آمادگی در مواجهه با سوانح جوی و اقلیمی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هر چقدر اطلاعات هواشناسی کامل تر و دقیقتر باشد آمادگی نیروهای امدادی قوی‌تر خواهد بود و هر چقدر این همکاری‌ها در قالب تفاهم نامه در استان توسعه پیدا کند و کاربردی شود می تواند فرآیند مدیریت بحران را تسهیل کند و از دامنه خسارات بکاهد.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان نیز در این دیدار عنوان کرد: تاثیر هواشناسی بر خدمات نیروهای امدادی در حوادث و سوانح کاملا مشهود است و انعقاد یک تفاهم نامه و بومی سازی آن و اعتماد به پیش بینی‌های هواشناسی می تواند بسیار برای حوزه امداد و نجات اهمیت داشته باشد و باعث آمادگی نیروهای امدادی و ارائه خدمات مطلوبتر گردد.

مدیرکل هواشناسی استان نیز در این دیدار بیان کرد: با توجه به بلایای جوی و تغییرات اقلیمی، بشر نسبت به هواشناسی حساس‌تر شده و در حوزه‌های مختلف نیز اهمیت پیدا کرده است.

یوسف شیخ الملوکی گفت: با توجه به بستر و توانمندی که در سطح استان و کشور وجود دارد اگر بتوانیم از داده های هواشناسی درست استفاده کنیم می توانیم از تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی پیشگیری کرده و خسارات وارده را به حداقل برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل