26 ماینر غیرمجاز در بردسیر جمع آوری شد


26 ماینر غیرمجاز در بردسیر جمع آوری شد

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از جمع آوری 26 دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش هشت میلیارد ریال از یک منزل در بخش نگار این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جعفر غضنفری روز یکشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بردسیر با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری تعدادی ماینر غیرمجاز در منزلی در بخش نگار این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران پس از تکمیل تحقیقات خود ضمن هماهنگی قضایی در بازرسی از محل مورد نظر ۲۶ دستگاه ماینر را که به صورت غیرمجاز در حال استخراج ارز دیجیتال بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این تعداد ماینر هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شهرستان بردسیر در فاصله ۷۰ کیاومتری غرب مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج