هزار و 450 مددجویان ابرکوه هفت سال گذشته جذب بازار کار شدند


هزار و 450 مددجویان ابرکوه هفت سال گذشته جذب بازار کار شدند

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: هفت سال گذشته با پرداخت 70 میلیارد ریال وام قرضه الحسنه زمینه اشتغال هزار و 450 نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فراهم شد.

کاظم چاکرالحسینی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این مبلغ به متقاضیان کار ۷۱۰ طرح در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی اجرا شد .

وی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال و تامین مسکن ۲ اولویت کاری این نهاد است، اظهارکرد: پرداخت وام به مددجویان و متقاضیان کار تنها با ارایه گواهی آموزش های مرتبط با اشتغال که از سوی مراکز فنی وحرفه ای فرا گرفته باشند ، پرداخت می شود.

چاکرالحسینی با اشاره به فرایند آموزش مددجویان ادامه داد : آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان متناسب با نیاز بازار کار به آنها ارایه می شود.

هزار و 450 مددجویان ابرکوه هفت سال گذشته جذب بازار کار شدند

این مسوول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر از مددجویان این نهاد با دریافت تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی فراهم شد.

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان

چاکرالحسینی افزود: این میزان اشتغال با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به ۱۱۱متقاضی در بازار کار فراهم شده است.

رییس کمیته امداد ابرکوه تصریح کرد: ۱۵ نفراز مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح‌های خوداشتغالی در انتظار دریافت ۶ میلیارد ریال وام از بانک‌های عامل هستند.

چاکر الحسینی ادامه داد: در اجرای این طرح ها به همکاری ویژه بانک‌های عامل نیاز هست و با پرداخت این مبلغ زمینه اشتغال ۲۵ نفر فراهم می شود .

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال پیش بینی شد که از سوی بانک‌های عامل طبق مقررات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش در اولویت دستور کار این نهاد قرار دارد از خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع خواست برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری در مورد اشتغال مددجویان داشته باشند.

هزار و ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی