امام جمعه بافق: ساخت 104 پروژه خیری در این شهرستان آغاز شد


امام جمعه بافق: ساخت 104 پروژه خیری در این شهرستان آغاز شد

یزد - ایرنا - امام جمعه بافق گفت: هشت نفر از حدود 30 عضو مجمع خیران شهرستان امروز(یکشنبه) در چارچوب طرح کمک به افراد نیازمند ساخت ،اجرا و تامین هزینه 104 پروژه خیری را با پیش بینی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار آغاز کردند.

حجت الاسلام رضا سعادت فر روزیکشنبه در حاشیه آغاز اجرای این پروژه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم هر خیر در اجرای این پروژه هشت مورد است.

وی ساخت ۱۳ واحد مسکونی، تامین دارگلیم بافی، راه اندازی کارگاه قالی و گلیم بافی، تامین جهیزیه و دارو ، پرداخت هزینه تحصیلی دانش آموزان ۱۳ خانوار نیازمند به مدت یک‌سال و این قبیل امور را از جمله مهمترین پروژه های خیری ذکر کرد.

وی از خرید زمین برای ساخت ۱۳ خانه مسکونی برای زوج‌های جوان با زیربنای هر واحد ۱۳۰ متر مربع خبر داد و یادآور شد: این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و آماده بهره برداری و تحویل به نیازمندان می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بافق با بیان اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصت درخشانی است که افراد نوع دوست را به فکر اعمال خیر وا می‌دارد ، تصریح کرد: اجرای این پروژه ها در نشستی به مناسبت ۱۳ رجب به مناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت علی (ع) از سوی خیران تصمیم گیری شد.

امام جمعه بافق اضافه کرد: اعضای مجمع خیرین شهرستان رویکرد تخصصی دارند، با تاسی از سیره امام اول شیعیان مولای متقیان که در عمر با برکت خود همواره به فکر نیازمندان بود، این تصمیم خداپسندانه را اتخاذ کردند ضمن اینکه توزیع ده‌ها بسته کمک معیشتی از دیگر برنامه این عزیزان در آستانه سال نو خورشیدی است.

سعادت‌فر کمک به نیازمندان و انفاق به مستمندان را از زیباترین خصلت‌های نیکوی مومنان دانست و بیان کرد: به همین دلیل در کنار نماز، برجسته‌ترین عبادت که مورد تاکید قرآن و متون دینی است توجه و رسیدگی به امور فقرا و خانوارهای بی بضاعت را مد نظر دارند.

وی تصریح کرد: خیران بافق همگی زیرپوشش موسسه‌ای به نام مجمع خیران شهرستان فعالیت دارند که کاری نیکو ، پسندیده و هدفمند است که از موازی کاری جلوگیری می‌کند.

به گفته امام جمعه بافق این مجمع در سه سال گذشته ۳.۵ میلیارد تومان کمک‌های مالی را جذب کرد و پیوسته در خدمت خانوارهای بی بضاعت در حوزه‌ تامین جهیزیه، درمان، تسهیلات، ازدواج و کمک معیشت است.

وی اضافه کرد: در این مدت چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نیز از سوی این مجمع توزیع شد.

۲۱ موسسه خیری در چاچوب مجمع خیرین در بافق فعالیت دارد که در کنار فعالیت‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت نیازمندان منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط