هوای اراک در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت


هوای اراک در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای اراک روز یکشنبه به دلیل انتشار ذرات معلق، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

« علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوا از ساعت ۱۰ صبح امروز به شاخص ۱۱۳ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی بیان کرد: آلاینده مسئول هوای اراک ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است و انتظار می‌رود گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۴ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است و در مواردی آلودگی به حدی رسیده که موجب تعطیلی ادارات شده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ و بالاتر تقسیم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...