195 مقاله به همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت ارسال شد


195 مقاله به همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت ارسال شد

قم - ایرنا - رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی گفت: 195 چکیده مقاله به همایش بین المللی جاودانگی نفس دراسلام ارسال شده که 125 مقاله به زبان های فارسی و عربی و انگلیسی است.

محمد سوری روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

وی افزود: این پژوهشکده که در قالب کلان طرح‌های مهمی به بررسی موضوع‌ها و مسائل فلسفی و الهیاتی می‌پردازد، نخستین همایش بین المللی خود تحت عنوان آموزه‌های دینی و مساله نفس و بدن را در اسفندماه ۱۳۸۹ برگزار کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین همایش این پژوهشکده با عنوان جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت گفت: این همایش که به صورت مجازی و طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد با عنوان های اصلی مفهوم مرگ، مفهوم جاودانگی، ملاک این همانی شخصی، بقای پس از مرگ، حیات پس از مرگ و حدود ۴۰ ریز عنوان به بررسی مسائل فلسفی، کلامی، عرفانی و الهیاتی در مساله جاودانگی نفس خواهد پرداخت.

سوری با بیان اینکه مقاله‌های برتر درروزهای همایش ارائه خواهد شد تصریح کرد: مجموعه کتاب‌های این همایش ۲۲ جلد می‌باشد که از ۱۵ جلد در زمان برگزاری همایش رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه کتاب‌ها نیز پس از برگزاری همایش انتشار خواهد یافت یادآور شد: در خصوص این همایش تاکنون هشت پیش نشست برگزار و پنج مصاحبه علمی نیز با استادان مطرح در حوزه نفس انجام شده‌است.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد: نظریه‌های جاودانگی نفس درفلسفه و الهیات، رابطه انسان شناسی ملاصدرا با جاودانگی، عقلانیت و تعیین کیفیت جاودانگی در فلسفه ملاصدرا، جاودانگی و خیال، ادله له و علیه تناسخ، جاودانگی در ادیان ابراهیمی، نقش جاودانگی در زیست اخلاقی و همچنین جاودانگی از منظر کانت از عناوین پیش نشست‌های همایش بوده‌است.

وی همچنین زمان آیین افتتاحیه این همایش را ساعت ۸ تا ۱۱ دوازدهم اسفندماه جاری ذکر کرد و گفت: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و ارائه مقاله پروفسور ماسیمو کامپانینی استاد فقید دانشگاه میلان ایتالیا از جمله برنامه‌های آن است.

وی افزود: پروفسور اولریش رودُلف استاد دانشگاه زوریخ سوئیس و از اسلام شناسان برجسته اروپا در روز دوم این همایش سخنرانی می‌کند و آیین اختتامیه آن نیز ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ چهاردهم اسفندماه می‌باشد.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش از هفت پنل تخصصی با عنوان های این همانی، نفس و تجسم اعمال از منظر عرفان، باور به جاودانگی، جاودانگی از منظر کلام، مساله مرگ، باور به تناسخ و همچنین مقالات انگلیسی تشکیل شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج