نسخه‌نویسی پزشکان خانواده مازندران الکترونیکی می‌شود


نسخه‌نویسی پزشکان خانواده مازندران الکترونیکی می‌شود

ساری - ایرنا - سامانه برخط نسخه‌نویسی الکترونیکی پزشکان خانواده شهری مازندران پس از طی مراحل تکمیلی به مرحله ا فتتاح رسیده است و قرار است فردا دوشنبه 11 اسفند ماه با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افتتاح شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلم کرد که همزمان با حذف دفترچه های کاغذی سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ، برنامه نسخه نویسی برخط در بستر سامانه پارسا ویژه پزشکان خانواده شهری در این خطه شمال کشور وارد فاز اجرایی شد.

دکتر قاسم اویس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اتصال شرکت های بیمه ای اعم از تامین اجتماعی و سلامت به این سامانه الکترونیکی ، امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مطب های پزشکان خانواده مازندران فراهم شده است.

وی ادامه داد : با فراهم شدن امکان اتصال این سامانه به داروخانه ها، شرایط برای حذف کامل نسخه کتبی نیز در استان مازندران فراهم می شود و بیماران تنها با دریافت کد رهگیری می توانند خدمات داروخانه ای و حتی سایر خدمات پارا کلنیکی را دریافت کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران مزیت اجرای این برنامه نسخه نویسی برخط را نظارت عالیه بر کار پرشکان، سرعت بخشیدن به خدمات رسانی به بیماران ، فراهم شدن امکان دریافت خدمات درمانی غیر حضوری بیماران تحت پوشش اعلام کرد.
دکتر اویس پرداخت برخط دستمزد پزشکان و هزینه دارویی داروخانه ها و سایر مراکز خدمات رسانی را از سوی شرکت های بیمه ای از دیگر مزیت های این طرح بیان کرد.
برنامه نسخه نویسی بر خط یکی از الزامات قانونی در دو برنامه پنجم و ششم توسعه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی بود که در حال حاضر تنها در یکی از شهرستان های 31 استان کشور به طور آزمایشی فعال است. در استان مازندران نیز نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان خانواده شهری در بستر سامانه پارسا تعریف شده است.

در حال حاضر 650 پزشک شهری با دانشگاه علوم پزشکی این مازندران برای ارایه خدمات درمانی و سلامت قرارداد منعقد کردند و 100 درصد جمعیت شهری این استان نیز تحت پوشش پزشکان خانواده شهری قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار