پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در بهشهر آرام گرفت


پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در بهشهر آرام گرفت

ساری - ایرنا - پیکر 2 شهید گمنام از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه به صورت خودرویی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در بهشهر تشییع و در گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شد.  

به گزارش ایرنا ، بهشهری ها امروز یکشنبه در آیین تشیع دو شهید گمنام دفاع مقدس همچون همیشه سنگ تمام گذاشتند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و گل و گلاب و دود کردن اسپند از پارک ملت تا دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر محل تدفین دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۱ ساله دفاع مقدس را به صورت خودرویی تشییع کردند.

مازندران در سالروز وفات حضرت زینب(س) میزبان ۱۰ شهید دفاع مقدس بود که پیکر هشت شهید گمنام و ۲ شهید دارای نام و نشان دوران دفاع مقدس در شهرهای مختلف تشییع می شود.

در میان این شهدا پیکر ۲ شهید مازندرانی دوران دفاع مقدس قرار دارد. یکی از پیکرهای شناسایی شده متعلق به سرباز وظیفه ارتشی اهل قائمشهر شهید « علی اکبر محمدی » فرزند «جان محمد» است که در دی ماه سال ۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسیده بود.

منوچهر تقدسی دیگر شهید با نام و نشان مازندرانی از شهرستان محمود آباد است. وی از شهدای جنگ تحمیلی است که ۳۸ سال پیش با ۱۷ سال سن طی عملیات تهاجمی والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

شهرستان بهشهر میزبان دو شهید شامل یک شهید ۲۱ ساله است که در منطقه فاو به شهادت رسید و یک شهید و ۱۸ ساله که در عملیات کربلای ۵ شلمچه جام شهادت را نوشید و پیکر آنها هم در محوطه دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری شدند.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۲۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۳۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا