وزش باد و باران زنجان را فرا خواهد گرفت


وزش باد و باران زنجان را فرا خواهد گرفت

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: وزش باد و بارش پراکنده از بعدازظهر سه شنبه /12 اسفند ماه جاری/ هوای زنجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سونا صرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد از بعدازظهر چهارشنبه به حد نسبتا شدید خواهد رسید و در برخی مناطق مستعد استان نیز سرعت آن می تواند به میزان ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه بیشتر بارشها نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه /۱۴ و ۱۵ اسفند ماه/ اتفاق خواهد افتاد که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در حد متوسط به بالا خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان دما، برای اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه نیز بارش برف و باران پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان زنجان، گفت: میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

صرفی، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای در حلب ۸- و ۱۱، خیرآباد ۶- و ۹، سجاس ۶- و ۱۰، باش قشلاق گرماب ۶- و ۱۰، ابهر ۵- و ۹، دندی ۵- و ۱۱، زرین رود ۵- و ۱۲، گرماب ۴- و ۱۰، ماه نشان ۴- و ۱۲، صائین قلعه ۴- و ۱۱، خرمدره ۳- و ۱۰، زنجان ۳- و ۱۱، پری ۲- و ۹، نیک پی ۲- و ۱۳، فیله خاصه ۲- و ۱۲، دانشگاه زنجان ۲- و ۱۱، خدابنده ۱- و ۸، فرودگاه زنجان ۱- و ۱۰، گیلوان ۱ و ۱۷، چورزق ۴ و ۱۷ و آببر نیز ۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز