اجرای عملیات اصلاحی خطوط لوله جریانی در آغاجاری


اجرای عملیات اصلاحی خطوط لوله جریانی در آغاجاری

عملیات اصلاحی و تعمیر خطوط لوله جریانی به‌منظور پایداری تولید و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در شرکت نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، منوچهر قنواتی، رئیس عملیات بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: از مباحث مهم در حوزه تولید نفت و گاز صیانت از تأسیسات، خطوط لوله جریانی و محیط زیست پیرامون این تأسیسات است که با توجه به شرایط عملیاتی، اقدام‌های اصلاحی و تعمیرات متعددی ازسوی همکاران عملیات بهره‌برداری با مشارکت دیگر اداره‌ها در شرکت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعمیر و بازسازی خط لوله ۳۰ اینچ گاز خروجی واحد بهره‌برداری شماره یک آغاجاری با مشارکت و همکاری اداره تعمیرات و نگهداری خط لوله و نیز تعمیر و بازسازی خط لوله ۸ اینچ گاز کمربندی آغاجاری از جمله اقدام‌ها در این زمینه بودند.

رئیس عملیات بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری درباره تعمیر و بازسازی خط لوله ۸ اینچ اظهار کرد: این عملیات با هدف جلوگیری از توقف تولید در میدان نفتی آغاجاری، همچنین جلوگیری از آسیب به محیط زیست و مناطق مسکونی مجاور تأسیسات، از طریق شناسایی و اولویت‌بندی نقاط بحرانی صورت گرفت و بیش از ۱۸ نقطه آن ایمن‌سازی شد.

قنواتی همچنین اجرای فاز نخست تعمیر خط لوله ۳۰ اینچ ورودی توربین‌های واحد شماره ۳ آغاجاری را از دیگر اقدام‌های این مجموعه برشمرد و عنوان کرد: به‌دلیل مجاورت این خط لوله با دیواره بتونی امکان تعمیر میسر نبود و برای تعمیر نقطه اشاره‌شده، برنامه تخریب دیواره و جابه‌جایی فن‌ها در برنامه قرار گرفت و با کمک گرفتن از شرکت‌های بخش خصوصی و نظارت دقیق همکاران این اقدام نیز با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به مباحث زیست‌محیطی گفت: از اولویت‌های اصلی مجموعه شرکت آغاجاری مباحث زیست محیطی است که در همین جهت شناسایی بهتر، دقیق و پیدا کردن محل آسیب‌دیدگی خطوط لوله در واحدهای بهره‌برداری شماره یک تا ۵ آغاجاری با تلاش سرپرستان واحدها و نیروهای زیر پوشش، همه خطوط نقاط ریسک و خطر به‌طور کامل شناسایی شده‌اند و در اولویت تعمیر قرار دارند.

رئیس عملیات بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در ادارات مختلف شرکت که همکاری لازم را در اجرای این عملیات‌ها داشتند، گفت: کارشناسان اداره بهره‌برداری در همه تأسیسات آمادگی لازم را برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو همسو با تولید پایدار و ایمن و بازگشت به تولید حداکثری دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!