درمان هموروئید با لیزر


درمان هموروئید با لیزر

بیماری بواسیر با ترک‌های کوچک غشای مخاطی یا پولیپوس‌های کوچک می‌تواند نسبتا بی خطر باشد، اما اگر دچار هموروئید هستید و رنج می‌کشید، در درمان هموروئید با لیزر، از این عذاب خلاص می‌شوید. دست به کار شوید! وقت معالجه است!

درمان هموروئید با لیزر

دچار هموروئید هستید و رنج می‌کشید؟ در درمان هموروئید با لیزر، از عذاب خلاص می‌شوید. دست به کار شوید! وقت معالجه است!
درباره بیماری بواسیر از روش درمانی باید استفاده کنم؟ شاید این پرسش شما هم باشد. اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را بفهمید و بتوانید در مورد آنها با پزشک خود صحبت کنید. بیشترین صحبت ما درباره درمان هموروئید با لیزر است.

نکات کلیدی درباره درمان هموروئید
درمان‌های خانگی هموروئید برای اکثر افراد موثر است: فیبر بیشتری بخورید، مایعات بیشتری بنوشید، از ملین و از پماد برای کمک به کاهش علائم خود استفاده کنید.
هنگامی که درمان‌های خانگی روی بواسیر داخلی جواب نمی‌دهد، روش‌های رفع‌کننده می‌تواند کمک کند. این‌ها درمان‌هایی است که شامل قطع جریان خون در بواسیر با استفاده از نوارهای لاستیکی، لیزرها، گرما یا جریان‌های الکتریکی است. این روش‌ها معمولا درد کمتری نسبت به جراحی دارند.

مطلب پیشنهادی: مصرف فیبر در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

مطلب پیشنهادی: مصرف میوه برای کودکان


درمان هموروئید با لیزر
بیماری بواسیر چیست؟
همه افراد، یک شبکه عروقی در اطراف مقعد دارند که عمدتا از وریدها تشکیل شده است. این مجموعه رگ‌های خونی به بسته شدن سوراخ رکتوم کمک می‌کند. گاهی پیش می‌آید که این شبکه عروقی، بزرگ‌تر می‌شود و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این همان چیزی است که آن را به عنوان بیماری بواسیر یا هموروئید می‌شناسیم.

مطلب پیشنهادی: روش‌های درمان هموروئید در بارداری

علائم بیماری بواسیر چگونه است؟
علائم بیماری بواسیر، بسیار متفاوت است. ناراحتی در راست روده، خارش، دفع خون، خونریزی در هنگام اجابت مزاج و التهاب روده از علائم این بیماری است. در مراحل بعدی، بواسیر در حین اجابت مزاج یا تمرینات بدنی، به سمت پایین افت می‌کند.
بیماری بواسیر با ترک‌های کوچک غشای مخاطی یا پولیپوس‌های کوچک می‌تواند نسبتا بی‌خطر باشد، اما یک بیماری بسیار جدی است. که ممکن است باعث سرطان رکتوم، کولیت، یا بیماری کرون بشود.


درمان هموروئید با لیزر
مراحل هموروئید یا بواسیر

مرحله 1
بواسیر داخلی بزرگ می‌شود، اما هنوز افتادگی وجود ندارد.

مرحله 2
افتادگی بواسیر داخلی در حین فعالیت جسمی یا فعالیت. در این مرحله، بواسیر پس از کاهش اعمال جسمی به جای خود برمی‌گردد.

مرحله 3
افتادگی بواسیر داخلی در حین فعالیت جسمی یا تحرک. در این مرحله، پس از کاهش اعمال جسمی و بدون کمک دست، بواسیر به جای خود برنمی‌گردد.

مرحله 4
بواسیر داخلی به طور دائمی خارج از مقعد قرار دارد، حتی با کمک دست هم نمی‌توان آن را به جای خود بازگرداند.

درمان هموروئید با لیزر
درمان هموروئید، با طب سنتی ممکن است؟
شاید این پرسش‌ها به وجود بیاید که آیا بیماران می‌توانند بیماری بواسیر را خود تشخیص دهند؟ آیا بواسیر با طب سنتی قابل درمان است؟
در مورد سوال اول، پاسخ این است که بیماران می‌توانند بواسیر را در خود تشخیص دهند. گاهی اوقات، متخصص پروکتولوژیک، نظر بیمار را پس از معاینه تایید می‌کند.
متاسفانه در بعضی موارد معاینه نشان می‌دهد بیمارانی که بواسیر خود را تشخیص می‌دهند، بیماری جدی‌تری دارند. (سرطان، التهاب مقعد، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و ...)
حتی ممکن است سرطان در مرحله پیشرفته قرار گرفته باشد تا حدی که انجام هر اقدامی دیر است.
فقط پزشک می‌تواند بیماری بواسیر را به طور خاص و مطمئن تایید کند. مشاوره با پروکتولوژیست و معاینه پروکتولوژیک برای روشن یا حذف سوء‌ظن در مورد بواسیر لازم است.

مطلب پیشنهادی: بیماری کرون در کودکان

مطلب پیشنهادی: بیماری کرون در زنان مانع باروری می‌شود؟

گزینه های موجود در درمان هموروئید
برای کنترل علائم بواسیر یا هموروئید می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید.
یک روش غیر جراحی انجام دهید که جریان خون بواسیر را قطع کند. این روش فقط برای بواسیر داخلی جواب می‌دهد.
برای برداشتن بواسیر، جراحی کنید. این روش، هم برای بواسیر داخلی، هم برای بواسیر خارجی مفید است.

درمان هموروئید با لیزر

درمان هموروئید با لیزر، یک نوع جراحی برای حذف دقیق و بدون درد بواسیر است. دوره بعد از عمل نیز بسیار آسان‌تر می‌گذرد. در واقع، بیمار می‌تواند بلافاصله پس از جراحی به خانه بازگردد. جراحی با لیزر، یک روش نسبتا جدید است که در کشورهای اروپایی، رواج زیادی دارد. درمان بواسیر با لیزر شامل سوزاندن رگ‌های خونی توسط لیزر است. این کار ضروری به شمار می‌رود زیرا خون بیش از حد باعث خونریزی می‌شود. پس از این عمل که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بیمار مجبور نیست در بیمارستان بماند و می‌تواند همان روز به خانه برود. این روش، بدون درد است.


درمان هموروئید با لیزر
فواید درمان هموروئید با لیزر

بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. این روش، بدون درد است. خطر عود بیماری، کم است. دوره بهبودی، کوتاه است.


درمان هموروئید با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

پروکتولوژیست، معاینه را انجام می‌دهد. یک پرستار در این کار به پزشک کمک می‌کند. این روش در یک اتاق مخصوص مجهز انجام می‌شود. بیمار معمولا باید به پهلو دراز بکشد. پزشک ناحیه مقعد را معاینه می‌کند. لمس، بدون درد است، چون دکتر از کرم مخصوص استفاده می‌کند. اما با وجود استفاده از کرم ممکن است بیمارانی که درد زیادی دارند، باز هم درد را احساس کنند. در این حالت، لازم است که این معاینه با استفاده از اسپری بی‌حس‌کننده و ژل مخصوص انجام شود. در بیشتر موارد، اطلاعات که در معاینه اول به دست می‌آید، برای ارزیابی مشکلات بیمار کافی است. اگر پزشک درباره روند بیماری مشکوک باشد، به‌ویژه در موارد خونریزی، پزشک تحقیقات تکمیلی را انجام می‌دهد، اما فقط تعداد کمی از بیماران به معاینات تکمیلی نیاز دارند. مهم است که بررسی شود که تومور بدخیم روده یا بیماری جدی دیگری که علائم آن شبیه علائم بواسیر است، وجود نداشته باشد. به همین دلیل بیماران در صورت ناراحتی در ناحیه مقعد، نباید مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازند. پس از معاینه و مشاوره با پروکتولوژیست، پزشک می‌تواند یک برنامه دقیق از درمان تهیه و هزینه نهایی این عمل را تعیین کند.


درمان هموروئید با لیزر
آیا بیمار قبل از مراجعه به متخصص به انجام اقدامات خاصی نیاز دارد؟
قبل از اولین ویزیت پزشک، نیازی به انجام مقدمات خاصی ندارید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نباید روز قبل از ویزیت غذا بخورند، یا چیزی بنوشند، یا اینکه مجبورند روده‌ها را با استفاده از داروها تمیز کنند.
این اقدامات لازم نیست. اگر بیمار از نظر ذهنی چنین احتیاجی را احساس کند، می‌تواند از داروخانه، داروهایی را تهیه کند.

درمان هموروئید با لیزر یا جراحی؟
مواردی وجود دارد که انجام جراحی قریب‌الوقوع است و حتما باید انجام شود، اما پروکتولوژی مدرن از روش‌های دیگر درمانی هم استفاده می‌کند.
درمان هموروئید با لیزر، یک درمان مدرن است.

در کلینیک نی نی بان با پزشکان متخصص آشنا شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟