پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از هزار نفر در انتخابات شورای شهر مشهد


پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از هزار نفر در انتخابات شورای شهر مشهد

معاون سیاسی فرمانداری مشهد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر مشهد، ثبت نام کنند، اضافه کرد: برابر با اعلام ستاد انتخابات کشور، ثبت نام در قالب یک پیش ثبت نام و به وسیله یک اپلیکیشن و مراحل نهایی ثبت نام نیز در فرمانداری انجام‌ خواهد شد. 

احمد ریواده امروز در نشستی خبری‌ که به مناسبت افتتاح ستاد انتخابات مشهد در فرمانداری برگزار شده بود، با اشاره به نزدیک بودن به زمان انتخابات، اظهار کرد: از روز بیستم اسفندماه فرایند ثبت نام از داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، آغاز خواهد شد و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد. ما در ابتدا، ثبت نام از داوطلبین شورای شهر در شهرستان مشهد، ملک‌آباد و رضویه را داریم.

وی با اشاره به اوضاع شیوع کرونا خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز ثبت نام، ستاد انتخابات کشور، فروردین‌ماه سال آینده را برای ثبت نام از داوطلبین شوراهای اسلامی روستا در نظر گرفته است.

معاون سیاسی فرمانداری مشهد، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر مشهد، ثبت نام کنند، اضافه کرد: برابر با اعلام ستاد انتخابات کشور، ثبت نام در قالب یک پیش ثبت نام و به وسیله یک اپلیکیشن و مراحل نهایی ثبت نام نیز در فرمانداری انجام‌ خواهد شد.

ریواده افزود: ما در محل فرمانداری، برای افرادی که ممکن است پیش ثبت نام خود را انجام نداده باشند، یک ستاد مدیریت بحران را پیش‌بینی کردیم. همچنین یک واحد برای کنترل پروتکل‌های بهداشتی و یک واحد کنترل تشکیل پرونده و ثبت نام با دو سالن نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و یک واحد کنترل نهایی نیز خواهیم داشت.

در ادامه نیز محمدرضا هاشمی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و وزیر کشور ما مکلف به اجرای قانون هستیم، عنوان کرد: ما در خصوص انتخابات، مکلف به رعایت مرّ قانون هستیم و اگر به دنبال یک انتخابات قانونمند همراه با مشارکت حداکثری هستیم، باید قانون انتخابات را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما برای به وجود آوردن مشارکت حداکثری باید اعتماد مردم را جلب کنیم، گفت: بهترین راه حفط اعتماد مردم، قانون‌مداری و امانت‌داری است. رای مردم در دست ما امانت است و ما مکلف به حفظ امانت مردم هستیم. امروز مشارکت حداکثری مردم، نماد اقتدار جمهوری اسلامی است. دشمن در حال بسیج تمامی امکانات است که مشارکت مردم را کاهش دهد. پس ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشارکت مردم افزایش یابد.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه تامین امنیت داخلی و برگزاری انتخابات، دو وظیفه اصلی وزارت کشور هستند، تصریح کرد: در بحث انتخابات ما با کسی تعارف نداریم. در دوره‌های پیشین انتخابات نیز افراد مشغول در فرمانداری بسیار تلاش کردند و ما از آنان متشکریم. ما برای انتخابات، شهرستان مشهد را به ۱۹ منطقه تقسیم کردیم و در حقیقت ما ۱۹ فرماندار در مشهد داریم.

هاشمی با اشاره به تجربه موفقیت‌آمیز مشهد در برگزاری انتخابات مجلس سال گذشته، ادامه داد: ۲۸ خرداد سال آینده نیز امتحانی دیگر برای ما است‌. دشمن از توان نظامی ما ترس ندارد، بلکه از حضور حداکثری مردم نگران است. در دوره گذشته ما افزایش تقریبا ۳۰ درصدی شعب اخذ رای را در شهر مشهد داشتیم و در این دوره نیز قطعا با تدابیری که در وزارت کشور اتخاذ خواهد شد، ما هم افزایش شعب را خواهیم داشت، هم بستر حضور مردم را فراهم خواهیم کرد و هم اینکه برای اولین بار، تمام مراحل انتخابات شورای شهر مشهد ( به غیر از مرحله رای‌گیری) به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تا کنون ده جلسه ستاد انتخابات در مشهد برگزار شده است، عنوان کرد: این جلسات به صورت هفتگی در حال برگزاری است و بازدیدهای میدانی از بخش‌های مختلف شهرستان مشهد نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا