یکدلی و تفاهم رمز دوام زندگی مشترک


یکدلی و تفاهم رمز دوام زندگی مشترک

مسئول ستاد اعتکاف کشور گفت: یکدلی و تفاهم رمز دوام زندگی مشترک است.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای ظهر امروز (۱۰ اسفند ماه) در جلسه گردهمایی همسران طلاب ابهر، با بیان اینکه اعتکاف یک امر آسمانی و ادیانی است که ریشه در فرهنگ ابراهیم و اسماعیل دارد، اظهار کرد: ستاد کشوری اعتکاف در کشور ۳۰ سال است که تشکیل شده و ۱۰ سال نیز هست که ستاد بین‌المللی اعتکاف در کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتکاف مانند نماز و طواف مقدس است، تصریح کرد: خداوند به اسماعیل و ابراهیم (ع) تدارک مقدمات این امر مبارک را بخشید و هر کس که در این حوزه گامی بردارد، قداست‌افزایی و اعتبار کسب می‌کند.

مسئول ستاد اعتکاف کشور، ضمن اشاره به این مطلب که علی‌رغم همه تلاش‌ها امسال نیز به علت شیوع کرونا اعتکاف برگزار نشد، اضافه کرد: علی‌رغم برگزار نشدن حضوری این مراسم معنوی از ظرفیت فضای مجاری در این حوزه استفاده شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای، در ادامه به سه آیه آخر سوره تحریم گریزی زد و افزود: خداوند در این آیه مثال می‌زند برای مردمان کافر به الگوهای نادرست و ناشایست مثل زن لوط و نوح تکیه نکنند، زیرا این قبیل افراد نه تنها خود توفیق نداشتند بلکه از هم‌نشینی با افراد دارای توفیق نیز محروم بودند.

وی با تاکید بر این مطلب که زن می‌تواند الگوی خوب یا بد در جامعه باشد، متذکر شد: خداوند متعال در قرآن زن فرعون را مردمان مثال می‌زند که در زمره زنان با ایمان عالم قرار دارد و حتی اسم ایشان از اسم حضرت مریم (ع) نیز جلوتر آمده است.

مسئول ستاد اعتکاف کشور، با یادآوری این مطلب که حضرت زینب (س) یکی از بانوان تاثیرگذار در اسلام است که در واقعه عاشورا نقش‌آفرینی ایشان غیرقابل انکار است، ادامه داد: این بانوی والا مقام به قدری متاثر از واقعه کربلاست که تنها یک و نیم سال بعد این واقعه زنده بودند.

این مسئول با بیان اینکه شجاعت حضرت زینب (س) بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: این شجاعت به حدی است که صاحب منتخب‌الاثر می‌گوید: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا چهار بار جان امام سجاد (ع) را نجات دادند که این چهار بار شامل آتش‌سوزی خیمه‌ها، مجلس‌بن ‌زیاد، گودی قتلگاه و مجلس یزید است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای، با تاکید بر اینکه زنان و به ویژه مادران به قدری در زندگی افراد تاثیرگذار هستند که مادری، فرزندی مانند صدام تربیت می‌کند که جنایت‌های بی‌شماری انجام می‌دهد و مادری نیز فرزندی مانند امام خمینی (ره) تربیت می‌کند که پرچم استکبار را برمی‌چیند، گفت: زن نقش محوری در رسیدن مرد به تعالی ایفا می‌کند که جمله معروف پشت هر مرد موفق یک زن موفق است نیز، مبین این امر است.

وی با تاکید بر اینکه زندگی با طلاب سعادت است و همواره با سختی‌های همراه است، عنوان کرد: هیچ زندگی به این اندازه لذت‌بخش نیست که زن و شوهر در زندگی خود با هم تفاهم داشته و صفا و صمیمیت بر زندگی آنها حاکم باشد، زندگی که در آن مال است اما تفاهم نیست، بیشتر شبیه لجن‌زار است.

رئیس مرکزی ستاد اعتکاف کشور، با تاکید بر اینکه زنان برای مردان می‌توانند در کسوت مادر، خواهر یا همسر نمونه نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و حصرت زینب کبری (س) نمونه‌ای خوب برای بانوان در زندگی است.

در ادامه این گردهمایی امام جمعه ابهر نیز، با بیان اینکه مشکلات در جامعه بشری همواره از آدم تا خاتم ادامه داشته و هنوز هم در جریان است، عنوان کرد: انسان بهشتی، صفت انسانی است که همواره نعمات را از خداوند دانسته و در مشکلات تیز شکرگذار خدا باشد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با یادآوری این مطلب که نقش زنان در تحکیم رابطه همسران غیرقابل انکار است، گفت: در گذرگاه‌های مختلف زندگی بشر، آثار عمیقی از رد پای زنان هم در زندگی‌های پایدار و هم در زندگی‌های متزلزل و فرو ریخته شده، به چشم می‌خورد. این امر خود نشان‌گر اهمیت مسئولیت خطیر زنان در عرصه حفظ، تداوم و تعادل یک رابطه ایده‌آل و مستمر در مبحث همسران است.

وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است و نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟